Winterberg in de kerstvakantie

• Patries

Ik wil in de kerstvakantie, begin januari 1 of 2 daagjes naar Winterberg. Ik ben daar nog nooit geweest. Ik hoef geen kilometers te maken maar wil net effe wat meer als Snowworld. Is daar rond die tijd doorgaans wel wat sneeuw zodat we een beetje kunnen skieën?

• Marinus

Sneeuw? Ja. Skieen? Nee.

Juist de 2e week van de kerstvakantie is drukste week van het jaar. 1 x daar geweest. 2,5 uur over de laatste 20 kilometer gedaan, had een gelukkie met het vinden van een parkeerplaats en vervolgens aanschuiven bij de liften. Reken maar 10-20 minuten wachten per keer. Vervolgens ski je in 1 à 2 minuten naar beneden.

Ik zou nu gaan. Zo te zien ligt er sneeuw zat: http://checkcams.com/sauercams/

Marinus

• ronaldski

De beste tijd om met Kerst in Winterberg te gaan skiën is op 1e Kerstdag. De liften gaan dan iets later open, maar alle Duitsers zitten dan in de kerk en hebben het daarna druk met de kerstmaaltijd. Wij hebben dat een aantal jaren geleden gedaan en we hebben Winterberg nog nooit zo stil gezien. Geen wachttijden en prima skiën. Waar je wel rekening mee moet houden is dat er aan het eind van de dag nergens plaats is om een hapje te eten. We hebben dat toen bij een wegrestaurant aan de A12 bij Arnhem gedaan (ik meen een AC). Dat was ook grappig. Driekwart van het restaurant was gereserveerd voor mensen die daar hun kerstdiner hadden. Wij zaten in de andere kwart van het restaurant, maar we kregen wel regelmatig de aandacht van de rondlopende Kerstman. In ieder geval had het eten een feestelijk tintje. En we hadden prima geskied.

Natuurlijk weet ik niet of het op 1e Kerstdag nog steeds zo gaat, maar het is het proberen waard.

• CS

ronaldski Schreef:

——————————————————-

> De beste tijd om met Kerst in Winterberg te gaan

> skiën is op 1e Kerstdag. De liften gaan dan iets

> later open, maar alle Duitsers zitten dan in de

> kerk en hebben het daarna druk met de

> kerstmaaltijd. Wij hebben dat een aantal jaren

> geleden gedaan en we hebben Winterberg nog nooit

> zo stil gezien. Geen wachttijden en prima skiën.

> Waar je wel rekening mee moet houden is dat er aan

> het eind van de dag nergens plaats is om een hapje

> te eten. We hebben dat toen bij een wegrestaurant

> aan de A12 bij Arnhem gedaan (ik meen een AC). Dat

> was ook grappig. Driekwart van het restaurant was

> gereserveerd voor mensen die daar hun kerstdiner

> hadden. Wij zaten in de andere kwart van het

> restaurant, maar we kregen wel regelmatig de

> aandacht van de rondlopende Kerstman. In ieder

> geval had het eten een feestelijk tintje. En we

> hadden prima geskied.

> Natuurlijk weet ik niet of het op 1e Kerstdag nog

> steeds zo gaat, maar het is het proberen waard.

Het zal wel een stuk rustiger zijn, alleen weet wel dat tegenwoordig 80% van de bezoekers Nederlands is.

Het worden niet voor niets door de Duitsers Die Hollandische Alpen genoemd ;-).

Maar ik denk ook dat veel Nederlanders een wandeling zullen oid en niet gaan skien op eerste kerstdag.