Skivakantie alleenstaande vader met twee kids

• Daantje1974

Beste allemaal,

Mijn volgende vraag :)-D

Ik ben er nu wel uit dat ik weer graag wil gaan skieen na 8 jaar pauze en dat ik mijn materiaal een goede opknapbeurt laat geven en het daar mee ga doen.

Ik wil graag met mijn twee dochters van nu bijna 6 en bijna 8 (zonder skiervaring) weg, het liefst een week. Nu ben ik dus hard aan het nadenken over welke gebied geschikt en betaalbaar is. Gezien mijn eigen ervaringen in het verleden kom ik op 2 skigebieden uit te weten :

WInterberg

Hiervan weet ik dat het heel geschikt is voor beginners en als bijkomend voordeel behoorlijk goed te berijden met twee kleintjes achterin. Over het algemeen is het ook allemaal wel redelijk betaalbaar geloof ik. Ben alleen bang dat ik ,nadat ik een dag of twee op zoek ben geweest naar de verloren skieer in mezelf en de draai weer beetje te pakken heb, me gigantisch ga vervelen daar.

Wilder Kaiser - Brixental (waarschijnlijk Ellmau)

Heb zelf hele goed ervaringen met dit gebied (ben een recreatieve cruiser en niet iemand die altijd tot het randje wil gaan) maar hoe zit dit met kids? Voor mezelf zijn er kilometers genoeg in ieder geval zonder30 keer hetzelfde stuk te hoeven skieen.

Iemand ervaring in combinatie met kinderen in deze gebieden? Of als iemand andere tips heeft hoor ik het ook graag. Wel fijn als het een beetje leuk is voor zowel hen als mezelf (:P)

Alvast bedankt!

Groeten,

Danny

• Marinus

Welke periode denk je aan? Voorjaarsvakantie? Lastige periode.

Winterberg ben je binnen één dag uitgekeken. En ook beide meiden kunnen in de eerst week alle pistes daar af. Echt klein, maar wel goedkoop. Ook met het weer moet je wat geluk hebben.

Ik zou het meteen goed aanpakken en naar de Alpen gaan. Keuze genoeg. Beide meiden in een beginnersklas en jij kunt lekker de draad weer oppakken.

Marinus

• ronaldski

Zo klein vind ik 6 en 8 niet meer. Je moet ze gewoon goed voorbereiden op het feit dat de rit langer duurt als normale ritjes in Nederland. Wij hadden er destijds met onze even oude jongens geen probleem mee. Als we naar opa en oma gingen 30 km verderop, dan vroegen ze bij de brievenbus op de hoek of we er al waren. Als we naar de Alpen gingen, dan sliepen ze bij de brievenbus al. En dat hielden ze tot in Zuid Duitsland vol.

• n

ja, ik zou ook zeggen Oostenrijk. In Ellmau kun je prima uit de voeten en je dochters kunnen in een van de vele klasjes.

Blijft over:

de reis. zo'n lange rit met die twee moet je wel goed voorbereiden. Jij moet rijden, je kunt geen ruzie op de achterbank beslechten om maar eens iets te noemen. Kunnen ze zichzelf een beetje vermaken? Het is een hele zit, zeker als het weer tegenvalt, file enz. Tijdens de schoolvakanties druk.

de kosten: in de schoolvakanties liggen de prijzen hoger dan daarbuiten.

Winterberg is wdb misschien voor de 1e keer een betere optie, voor jou zal het geen uitdaging zijn maar voor je dochters zeker wel. En wat is je doel? Zelf aan je trekken komen of dat je dochters het leuk hebben. De reis is niet te lang en het gebied overzichtelijk.

En dan volgend jaar bij goed bevallen nieuwe plannen maken. Dan zal de reis ook minder lang lijken omdat ze weten wat voor pret er op ze wacht!

Nadeel is wel dat het niet zo sneeuwzeker is en ook in de vakanties behoorlijk druk.

Sukses met de keuze.

Nina

• n

Ik ben het wel eens met Ronaldski maar als je alléén met die twee op pad moet is heel wat anders dan met 2 volwassenen.

De passagier kan zich bezighouden met de achterbank en dat is nu niet mogelijk. Ik vind het een hele onderneming om alleen te gaan.

Nina

(heerlijk weer eens een ander topic, deze hebben we nog niet gehad dacht ik….:D)

• Joep

Doe het niet! Twee meiden die nog nooit geskied hebben in een beginnersklasje. Die les duurt twee en half uur en daarna zijn ze uitgeteld en kan jij geen kant meer op. In je eentje dat hele eind rijden is ook geen aanrader. Daan, stap in een vliegtuig/bus, ga een lang weekend skiën en geniet er gewoon van.

Wintersport met kleine kinderen die niet kunnen skiën is niet leuk als je er alleen voor staat. Wil je per se toch gaan, dan de kinderen in Nederland op les op een kunstbaan zodat ze niet alleen maar sneeuw liggen te happen.

• Marinus

Wat een onzin, 6 en 8 jaar zijn prima leeftijden om te gaan skieen. Vooral als er wat speels mee omgegaan wordt. ‘s Ochtends skieen en ’s middags wat ravotten in de sneeuw, tubing park etc. Als je er nog “mittags betreung” bij doet kun je met gemak 4 à 5 uur skieen.

• n

Ik moet zegen dat ik het toch meer met Joep eens ben. Ik snap je verlangen om te skieen maar ik denk dat je een beetje een optimischtische kijk op het geheel hebt.

Begin een beetje klein. Bijv. een weekendje Winterberg, Zo kun je zowel het reizen als het skieen een beetje introduceren bij de meisjes.

Het zou heel jammer zijn als je veel geld uitgeeft en het resultaat tegenvalt.

Stel dat er een het helemaal niks vindt, hoe los je dat op in je eentje? Dan komt er van skieen ook niet veel meer.

Een weekendje is dan nog te overzien.

Nina

• Els

Misschien is een een ouder vakantie wel een idee:

www.estivant.nl

De kinderen worden de hele dag begeleid en de ouders gaan skiën. Je kunt met de bus (kosten ongeveer vanaf 1700 euro voor drie personen halfpension) Of met de auto (kosten ongeveer vanaf 1200 euro halfpension voor 3 personen). Er wordt verder ook van alles georganiseerd. Mij lijkt het helemaal geweldig, de kinderen hebben veel vriendjes en pa kan dan ook lekker genieten en skiën met de andere ouders. Voor dit seizoen is er niet heel veel meer vrij, maar dan misschien leuk voor volgend jaar.

• Daantje1974

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Zo te zien verschillen de meningen nogal over dit onderwerp (:P)

In één van de reacties de vraag wat mijn bedoeling is. Uiteraard wil zelf graag aan beurt komen, lijkt me logisch. Maar de prioriteit ligt natuurlijk bij mijn twee dochtertjes. Als zij het naar hun zin hebben ben ik al heel blij. Daarnaast wil ik uiteraard graag proberen zelf ook weer wat kilometers te maken.nadat ik waarschijnlijk zelf eerst ook weer een paar dagen met die dingen ski´s aan het worstelen zal zijn.

Ik denk inderdaad dat het, zoals Nina al zegt, waarschijnlijk het beste zal zijn om eerst een keertje een weekend richting WInterberg te rijden met ze. DVDtje achterin, stripboeken mee, keertje stoppen onderweg en daarna lekker aanklooien inde sneeuw. Ik denk overigens niet dat ik te optimistisch ben. Allebei de meiden zijn echte buitenkinderen en ook ´s/winters als er hier een keer sneeuw ligt zijn ze het liefst buiten. Tel daar nog een berg energie bij op waar wij jaloers op worden en ik denk dat we een heel eind komen. Verder op marktplaats wat 2e hands skipakjes scoren en ik denk dat ze helemaal de dametjes zijn dan (:P)

Nadeeltje van WInterberg is wel dat ik dan voor 1 weekend winterbanden nodig heb. Iemand daar misschien nog een tip voor?

Ik ga binnenkort zeker nog wat meer vragen posten hier. Is net zoals vroeger toch nog steeds behoorlijk nuttig.

Danny