open

• abel

Val Thorens en Tignes zijn vandaag open gegaan

• abel

Donderdag gaat het sneeuwen in Winterberg en Willingen

en 's nachts gaat de temperatuur naar - 3 en het blijft de komende vriezen

dus de sneeuwkanonnen gaan aan

Dus deze gebieden gaan weldra open

Gr Abel

• abel

nou ja zeg als het toch niemand belangstelling heeft

hou ik wel op met hier posten

• skiester

En laat ik nou zaterdag naar tignes vliegen! X(

• Snowy

abel Schreef:

——————————————————-

> nou ja zeg als het toch niemand belangstelling

> heeft hou ik wel op met hier posten

Ik heb wel belangstelling hoor, maar dat wil niet altijd zeggen dat ik dan ook antwoord op een berichtje.

• kootje

Bofkont. Hebben ze daar een vliegveld dan?????:D

• joostdej

Wow!!

• skiester

haha lol. Vliegen doe ik op geneve, in tignes ga ik alleen laagvliegen…. ;)

• CS

Klopt !

http://skiplezier.nl/

29 november 2012, 07.35 uur:

DE WINTER IS BEGONNEN !!!

Gisteren avond is de vorst ingevallen en die gaat voorlopig niet weg. De komende dagen valt er regelmatig lichte sneeuw, soms iets versterkt en er zal komend weekend een dun sneeuwdekje liggen. Sleeën op de Kahler Asten zal wellicht mogelijk zijn, skimogelijkheden zitten er nog niet in…. tenzij het genoemde sneeuwfront wel iets verder komt.

Vooral na het weekend lijkt de sneeuwval te intensiveren, mogelijk dat er volgende week dagen zijn waarop er op één dag wel 20 cm kan vallen. In de loop van volgende week zou - volgens de huidige prognose - de sneeuwhoogte kunnen oplopen naar 30 tot wel 70 centimeter.

Addertje onder het gras: kans op ijzel op dinsdag bij tijdelijk zachtere bovenlucht of een iets noordoostelijker luchtaanvoer met veel minder neerslag, maar wel veel lagere temperaturen dan de nu geprognotiseerde -5 tot 0 graden.

Vanaf nu is er minstens om de dag een update met de meest actuele weerkaarten en daarbij behorende prognoses specifiek voor Winterberg - 640-840m

Een kijkje nemen in Winterberg kan via de webcams! (skiliftkarussell.de)

• Janneke

Wel hoor, zodra er wat meer sneeuw gevallen is, ga ik zeker een keertje uitproberen hoe een weekendje Winterberg of Willingen is.