luxere accomodatie aanbeveliingen

• skiester

Ik zeg ook kunnen. Combinatie van leeftijd (en nee kootje zo oud ben jij ook niet!) en klachten die daarbij kunnen komen (hart, longen). Mijn vader had het en ik heb het vaker gehoord. Mijn opa vroeger ook (de vader van mn moeder). Ligt ook aan de hoogte. 1800 meter kan bijv prima gaan, maar 2000 mss niet. Overigens had mijn vader nooit problemen met de berg opgaan, maar slapen was een probleem.

Het is puur iets om rekening mee te houden als je relatief oude ouders hebt, dat als je in Valtho gaat zitten zij er mss gevoelig voor zijn.

• Freetje

In val thorens, chalet altitude. klein zwembad en sauna in complex.en volgens mij zonder extra kosten. ruim appartement

• sylv

schijnt ook zo te werken met kleine kinderen. Dat zij last kunnen hebben van de hoogte als ze moeten slapen. Schijnt een paar dagen te zijn?

• geitenpeter

Kijk even naar het chalet stoefelknoeg in Hinterglemm. Luxe en een top locatie

• Snowy

geitenpeter Schreef:

——————————————————-

> Kijk even naar het chalet stoefelknoeg in Hinterglemm. Luxe en een top locatie

Maar Hinterglemm schijnt nog niet geannexeerd te zijn door Frankrijk… ;)

Wél in Franktijk ligt La Tania en daar liggen een aantal erg mooie chalets centraal in het dorp. Vanuit La Tania kun je ook prima wandelen in de bossen en ook Meribel, le Praz en Courchevel zijn goed te bereiken. Dat kan lopend, maar ook met een bus die regelmatig gaat. Enkele jaren geleden zijn wij hier geweest, waarbij er ook niet skiërs meegingen en zij hebben zich prima vermaakt.

• skiester

Zeg geitenpeter, alias derco, alias mario, misschien wel zo netjes om er even bij te zetten wat jouw connectie met dat chalet is. En waarom het een goed chalet is. Als uitbater mag je rustig je eigen chalet noemen als het een serieus antwoord is op een serieuze vraag, en hoef je echt niet onder verschillende namen te gaan posten. Wel zo eerlijk en open.

• geitenpeter

Pardon en sorry, eerdere reacties vanuit ons chalet (mat natuurlijk als doel om ons chalet te promoten) werden veelal weggehoond door andere bezoekers van dit forum. Daarom had ik gedacht om dat op een creatieve manier op te lossen door te posten onder een andere naam & hoedanigheid. Geloof ook niet dat ik daar alleen in sta gezien de vele berichten waarin merken accommodaties etc. worden genoemd Forums zoals deze zijn voor ons een leuke bron van informatie m.b.t. de wensen van wintersportgangers. Voor jullie informatie: Wij, Gita & Derco hebben sinds 4 jaar een luxe chalet direct aan de piste, net buiten Hinterglemm. Beterschap belooft !

• skiester

Begrijp dat het af en toe een beetje lastig is. Marinus en ik hebben een soort softe anti-spam regeling, waar ongewenste spam keihard wordt afgestraft, maar waar informatieve spam wordt getolereerd, omdat het informatief is.

Dus simpel gezegd: als iemand vraagt om een chalet in Frankrijk, dan moet je niet aankomen met iets in Oostenrijk of het reuzengebergte. Maar als iemand vraagt om een luxe chalet voor 14 personen en je hebt een luxe chalet voor 14 personen dan horen we dat natuurlijk graag! :D

Topic starts worden ook niet geaccepteerd, tenzij het (wederom) informatief of nuttig is. Dus als jij bijv als een soort vaste column 1 keer per maand of per week een topic opent met wat de sneeuwcondities zijn in jouw specifieke berg gat, met mooie foto's erbij en leuke tips (goede bergrestaurants etc) mag je daar best in de ondertekening even vermelden dat jij in dat specifieke berg gat een chalet hebt. In sommige twijfelgevallen sluiten we het topic zodat het uiteindelijk langzaam verdwijnt (als een soort compromis).

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik begrijp dat het soms wat subjectief overkomt (want - ‘wat is informatief of nuttig?’), maar ons (als ik ook even namens Marinus mag spreken?) lijkt dat nog altijd beter dat rucksichtlos alles deleten met een link erin.

• Joep

Komt heel pragmatisch over skiester! (tu)

Als antwoord op de vraag van board-bri kan ik Village Montana in Tignes aanbevelen.

• kootje

Toch heerlijk om te horen dat iemand mij niet oud vindt X( Joehoe.

Maar in VT had ik de eerste nacht ook meestal last van licht en slecht slapen. Maar na een dag buitenlucht nergens meer last van.

Veel mensen hebben op die hoogte (2300 m.) last van hoofdpijn. Goeie remedie; Cola drinken.