Lawine :(

• skiester

Vanochtend bereikte ons het vreselijke bericht dat Steven van Veen (40) gister (maandag 12 november 2012) dodelijk is verongelukt in een lawine. Steven was offpiste onderweg met 2 maatjes in het gebied rond de Diavolezza. In een couloir werd Steven onverwacht gegrepen door een lawine en 100 meter meegesleurd tot aan de Lej da Diavolezza. Zijn freeridemaatjes waren er snel bij, hebben direct de reddingsdienst gebeld en zijn meteen begonnen met zoeken. Steven droeg een lawinepieper waardoor hij snel gevonden werd. Helaas was Steven toen al overleden.

Steven is een gepassioneerd freerider. Sinds 1990 stond hij al op de latten en bouwde als eigenaar van BMB-ski & boards zijn eigen ski's. Als vaste blogger op wePowder nam hij ons mee op zijn avonturen en genoten we van de beelden en poeder die hij met ons deelde. Op het net en in het echt. Steven heeft een vrouw en 2 kinderen.

RIP Steven :(

• n

Wat afschuwelijk en verdrietig zeg.

Zo jong en een jong gezin in de ellende.

Nina

• Janneke

Verschrikkelijk, zo jong nog, en met vrouw en kinderen. Sterkte voor zijn familie en vrienden!

• Joep

Dat zuigt “big time”!

• hans

iedereen weet het risico bij het off piste skieen of snow boarden !!!!

ja ? wat zouik er van zeggen ???? het is natuurlijk niet leuk als er doden

bij vallen ,maar dat risico nemen ze zelf vindt ik ! het is een soort

van russisch roulette !

• skiester

Dus? Lekkere reactie Hans. Rij jij nooit eens op de Duitse Autobahn? Dat is net zo goed een risico. Je weet duidelijk niet waar je over praat en praat het gemiddelde onderbuikgevoel van de gemiddelde nu.jij nederlander na.

Je hebt natuurlijk altijd imbecielen dei niet denken maar knallen, maar er is in Nederland een hele grote groep freeriders die heel goed omgaan met het risicomanagement dat om het off piste skien hangt. 3x3, lawine berichten lezen en intepreteren, respect voor de berg etc. Steven hoorde daarbij. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan maar zogezegd dat kan ook in het verkeer.

Tot slot: er spreekt een hoop lekker puh, eigen schuld dikke bult gehalte in jouw reactie. Er is een vader van 2 kinderen dood. Ookal zou hij onbezonnen zonder safety equipment op een 40 graden helling vol triebschnee hebben gezeten (wat dus NIET het geval was!) dan nog vind ik niet dat je zo'n reactie hoeft te geven.

• Joep

DFTT skiester!

• Snowzone

Ik denk dat de reactie van Hans niet de moeite waard is om op te reageren.

Zeker niet als ik zie dat hij “ik vind” met “dt” schrijft.

• skiester

(tu):)-D

• p

jouw afsluiting vind ik ook ongepast bij het onderwerp.