In de wetenschap dat de hele afdaling beduidend korter zou zijn als de tijd welke je in de lift zit viel het me niet eens tegen.
Ook was ik me er van bewust dat er geen spannende of leuke afdalingen zouden zijn. Maar pisteconditie was redelijk tot goed. Hele dag zo'n -5C*
En het was dus niet druk………………………..
Gewoon rustig naar beneden en geen spectaculaire dingen doen of verwachten. Je skiet wel continue in de schemer want er is, voor mijn gevoel, weinig licht.
Er was het een en ander verbouwd omdat er op 14-11 een Fis wedstrijd zou zijn en er dus gelegenheid was voor de internationale profi's om te trainen. Zodat wij niet van de hele hal gebruik konden maken. Mij stoorde het niet. Nog even met wat Polen, Slowaken en Fransozen gebabbeld zodat het buitenlandgevoel niet alleen door de Limburgse tongval verzorgt werd.
Gewoon lekker een beetje naar beneden glijden. Cappuccino, hapje, borrel, babbel en alles minimalistisch beleven wat bij een echte wintersport zou kunnen horen.
Hotel was gewoon goed. Mijn schoenen zijn soepeler als de entrecote in het “a la carte restaurant Matterhorn” (knap hoe je zo'n stukje vlees kunt verkr…ten)
Over all wil ik zo'n dagje/nachtje weg skiën beoordelen met een 7 omdat het vroeg in het seizoen beleven van echte sneeuw toch weer iets in je wakker maakt.
Ik denk dat als je gaat na een echte wintersportervaring, je toch anders tegen het hele gebeuren aankijkt.
Misschien mijn schoonvader van 78 (die nog elke week 2x tennist) toch eens proberen te verleiden om een paar uurtjes mee te gaan en te kijken of hij het nog kan. Want brokken maken zal niet echt lukken en gaat het echt niet meer dan zijn zijn sterke verhalen van vroeger best wel aan te horen bij een lekkere Erdinger.