tussen kerst en nieuw

• Michel

Wie heeft tips voor een ski break tussen kerst en nieuwjaar,

dus echt op 27 dec aankomst en 31 dec weer terug.

Ik kan geen aanbieders vinden die daarin voorzien ?

eisen: goed/ snel aan te rijden, en goedkoop!

groet

Michel

• skiester

Ik zou nu gaan zoeken naar welke plaatsen je kunt/wilt aanrijden en daar de tel nummers van de lokale VVV's opzoeken. In de voorverkoop kun je geen hotel vinden die dat wil, maar last minute is er meestal wel wat te regelen. Gewoon even voor kerst het lijstje dat je nu maakt af gaan bellen met je budget en dan is er altijd wel een zimmer frei te vinden… Kijk vooral naar satelliet dorpjes, dwz dorpjes vlakbij skigebied met goede bereikbaarheid per bus/trein/cabine lift.

Bedenk wel dat die week de topweek is van het seizoen, de allerduurste en allerdrukste, dus goedkoop zou nogal eens lastig kunnen worden!

• Janneke

Helemaal met Skiester eens, die week is het topweek en wil men natuurlijk het liefst alleen voor een hele week verhuren.

Maar als je kort van tevoren contact opneemt met de plaatselijke VVV van de bestemming waar je heen wilt, is er vast nog wel ergens een kamer vrij.

• michel

Zat aan klein walsertal (Mittelberg) te denken of inderdaad in die nahe.

en zal de tips van favorieten ter harte nemen en het zo ie zo van het laatste moment laten afhangen.

Dank voor de tips

Michel

• Janneke

Rechtstreeks bij een accommodatie (of via de plaatselijke VVV dus) zal sowieso makkelijker gaan dan via een reisorganisatie.

Maar als je nou toch niet tot het laatste moment wilt wachten om last-minute te boeken, kun je het eens proberen bij Summit Travel (heb ik afgelopen Pasen last-minute een skiweekend geboekt voor 9 personen, ze waren erg behulpzaam en flexibel). Zij hebben meestal wel reizen in hun assortiment met afwijkende periodes en aankomstdagen. Ik zie op hun site als je op shorttrips klikt, een aantal opties met prijzen voor 3 dagen (of langer) en aankomstmogelijkheden dagelijks of bijv. wo/do/za. Maar soms is er meer mogelijk dan wat er op de site staat. Dus het handigste is als je ze gewoon even belt, vertelt wat je wilt, dan zoeken zij voor je de beste opties uit en sturen je een offerte met de verschillende mogelijkheden.