Vraagje

• n

Kreeg bij het Visa blad een aanbieding voor een nieuw app. in Cappel d'Abondance.Volgens mij is het gebouw nog niet klaar en dat vind ik een beetje link. Misschien tref je een bouwput aan. Op de site ook nog geen foto's maar op de tekeningen zag het er prima uit. Voor komend seizoen al geboekt maar misschien iets voor een volgend jaar. Vraag me af hoe de aansluiting op het skigebied is. Het gebied zelf is natuurlijk super.

Hebben jullie er nadere info over?

Nina

• ronaldski

Ik ben heel veel jaren geleden 2 keer in de zomer in Chapelle geweest. Natuurlijk ook de omgeving door een wintersportbril bekeken. Portes du Soleil ziet er inderdaad super uit, maar mijn indruk toen was dat niet alle deelgebieden op elkaar aansluiten. Volgens mij geldt dat ook voor Chapelle. Er is een gebied aan de kant van het meer van Genève. Dat sluit zeker niet aan op de rest, maar er is ook een lift de andere kant uit. Mogelijk dat dat wel aansluiting geeft op Châtel en de rest van PdS. Ik zou gewoon een recent pisteplattegrondje bestuderen om zekerheid te krijgen.

• n

Ik heb inmiddels wat meer info: de aansluiting op het grote skigebeid van PdS is niet optimaal. Afstand naar de lift en vaak lange wachttijden.

Het kleine gebiedje bij Chatel ken ik, veel sleepliften, slechte en trage bediening in het rest. op de top maar wel met een mooi zicht op het meer van Geneve, dat dan weer wel.

De app. zien er super uit en de prijs dito, maar dat snap ik nu wel. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat ook… blijkt hier ook maar weer eens.

Nina