Beste Luthieneke en Janneke,
Ik wil jullie voorpret helemaal niet bederven. Ik ben ook niet chagrijnig. Ik probeer alleen maar te relativeren. Ik ski al 45 jaar en ik snowboard al 21 jaar. In al die jaren ben ik nog nooit betrouwbare informatie over sneeuwhoogten tegengekomen. Ruim voor het internet tijdperk was de informatie uiteraard beperkt. Je las wel eens wat in de krant of zag wat op TV, maar zelfs in die tijd waren de berichten overtrokken. Kranten en TV vertelden wat de VVV's kwijt wilden. In het huidige internet tijdperk is dat niet anders. Er zijn veel meer mogelijkheden om aan de gewenste info te komen, maar alle info-verschaffers worden gedreven door pure commercie. VVV's hebben er commercieel belang bij om mensen naar hun wintersportgebied te trekken, dus ronden ze de sneeuwhoogte ruim naar boven af. Websites met sneeuwhoogte informatie willen graag dat je kijkt en doorklikt. Zodoende worden er penningen gegenereerd. Te weinig sneeuw in de berichten maakt de mensen niet nieuwsgierig en zullen ze niet doorklikken. Bij apps is dat hetzelfde maar hier is ook nog een provider in het spel die graag wil dat je zoveel mogelijk betaalde MB's via de lucht naar je iPad, iPhone, enz. haalt.
Kortom allemaal redenen om de sneeuwhoogte rooskleuriger voor te stellen dan hij in werkelijkheid is.
Daarom denk ik ook, om naar de oorspronkelijke vraag van Luthieneke terug te keren, dat er gewoon geen betere apps zijn. Waarschijnlijk halen ze zelfs allemaal hun informatie uit dezelfde databases, die door de VVV's heel optimistisch worden gevuld.
In ieder geval nog heel veel voorpret! ><
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?