Beste sneeuwhoogte app?

• Luthieneke

Het begint een beetje te kriebelen, over twee maanden staan we voor het eerst dit jaar op de ski's… Nu wil ik weer even een sneeuwhoogte-app (iphone) installeren, maar die ik vorig jaar had (sneeuwhoogte+) was niet altijd even actueel. Welke gebruiken jullie het liefst? Bij voorkeur gratis uiteraard ;)

• Janneke

Ik had ook de sneeuwhoogte+ app van www.wintersporters.nl, maar heb nu ook de sneeuwhoogte.nl app van www.sneeuwhoogte.nl geïnstalleerd… eens kijken welke van de twee er het beste uitkomt.

• Janneke

Ik hoop trouwens dat de afdalingapp (nu alleen nog voor iphone) binnenkort ook beschikbaar komt voor android.

Iemand onder de iphone prikkers die deze app heeft, en zo ja, wat is je beoordeling?

• RuHa

Ik heb die van Wintersporters gehad, die begint te jodelen midden in de zomer en als er sneeuw valt hoor je hem niet ::o

Daarna verwijderd, maar hij gaat gewoon door met jodelen in de zomer….

• Luthieneke

Blijf je wel lekker in Tiroler stemming :D

• RuHa

Ik word er ook heel vrolijk van; maar mijn collega's niet >:D<

• ronaldski

Ik begrijp gewoon niet dat je veel behoefte hebt aan dit soort zaken. Voordat je een vakantie kiest en deze vastlegt lijkt mij dergelijke informatie zinvol, ondanks dat je weet dat iedere winter totaal anders is en dat de info van deze apps meestal veel te optimistisch is.

Maar zodra je hebt geboekt leiden deze applicaties alleen maar tot stress. Zou er voldoende sneew liggen of moet mij ernstig zorgen maken. Je weet het pas zeker als je op je vakantiebestemming aankomt. Een geboekte reis zeg je nu eenmaal niet meer af.

Dat neemt niet weg dat de sneeuwhoogtes handig zijn voor een last-minute reis(je).

• Janneke

Je schijft: leiden deze applicaties alleen maar tot stress.

Stress? Nou, bij mij niet hoor, het vormt juist een deel van de voorpret.

• Luthieneke

Bij mij precies hetzelfde, daarnaast vind ik het ook leuk om tijdens mijn vakantie te kijken of er de volgende dag verse poeder wordt verwacht :)

• Joep

Ik heb er een paar geprobeerd maar veel zinvols komt er niet uit. Inderdaad een hoop gejodel als er niks aan de hand lijkt te zijn en andersom. Toch wel een idiote gewaarwording als je 's-ochtends door een enorme bult poeder waadt en de app blijft stil…