Vignet Oostenrijk

• Henk

Volgens mij kan je het 10 dagen vignet voor heen en terug reis gewoon bij de ANWB winkel halen. Je geeft gewoon de 10 daagse periode op waarvoor het vignet geldig moet zijn, dus een voor begin december en eentje voor half april. Is natuurlijk alleen handig als de datum van terugreis redelijk vaststaat met een marge die binnen de 10 dagen ligt……..

• rene

Hoi Nicky ik heb ook in Oostenrijk gewerkt. Alleen in Zell am See. daar kon ik heen rijden zonder vignet.

Als je eenmaal ter plaatse bent gebruik je je auto en dus je vignet niet meer.

Het vignet is er voor de hoofdwegen, niet om in gerlos te mogen rijden.

Ik weet niet of je naar Gerlos zonder vignet kunt rijden eigenlijk. Hou er wel rekening mee dat als je hem niet hebt en je wordt aangehouden kost dit je (in 2009 was dit) 140euro. en die mag je dan meteen pinnen.

Als je weet wanneer je heen gaat en wanneer je weer terug gaat kun je op voorhand ook 2 10 dagen vignetten kopen. dan betaal je totaal iets van 23euro ipv 80.

Vignet kun je trouwens altijd voordat zo'n vignet weg begint kopen bij de tankstations. Dit staat altijd aangegeven voordat je zo'n weg op rijdt. en bij veel winkels kun je ze in de dorpen ook gewoon kopen.

Dus daar kopen is ook nog een optie.

wat ga je precies doen in Gerlos? skiles geven?

veel plezier. Ik heb een wereldtijd gehad in Oostenrijk de jaren dat ik ging.

gr. rene

• Nicky

Hoi Renee (en alle anderen natuurlijk), ik ga niet om skiles te geven ;) Maar wèl op een skischool werken.Oftewel als buromitarbeiterin. Ik heb er enorm veel zin in. Voor mij is dit best nieuw. Niet de wintersport (ik heb als kind zelfs in Gerlos leren skieen), maar wèl het werken in de winter daar. Zomers werk ik altijd het seizoen op een grote camping in Italië (animation-office) en omdat ik daarom de winter werkend wil overbruggen ga ik tot april naar Oostenrijk en in mei weer naar Italië ;) Leuk leventje hoor! En te bedenken dat ik 49 jaar ben, haha). Als je nog tips hebt mbt onmisbare zaken in de sneeuw die ik mee moet nemen voor een periode van 4 mnd hoor ik dat graag! (sneeuwkettingen, silicone spuiten op de rubbers auto enz., van die dingen)

• skiester

Goeie schoenen.

En ski uitrusting natuurlijk!

• Nicky

Goeie schoenen zijn idd onontbeerlijk in de sneeuw! Heb zelf ook evt een tip. Ik gebruik ze zelf in de zomer én in de winter, en vooral voor wintersport superhandig. Koop van die plastic zakken die je vacuum kunt zuigen….vooral op wintersport heb je veel dikke truien en ski-jassen mee. Vacuum gezogen kan je je hele garderobe meenemen als je wilt :)-D

Als ik bv een paar maanden weg ben, dan wil ik graag mijn eigen kussen bij me hebben, handdoeken, truien dus; worden allemaal super platte pakketjes