Vignet Oostenrijk

• Nicky

Hallo allen,

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag, en nog meer bedankt voor iemand die mij een antwoord kan geven;

Ik ga begin december 2012 met de auto richting Gerlos,Oostenrijk om daar te werken tot half april 2013.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik dat het beste kan oplossen met vignetten? Eenmaal aangekomen in Gerlos zal ik zo goed als niet meer rijden.

Kan ik dan een vignet voor 10 dagen kopen en in april weer eentje van 10 dagen? Of werkt dat niet zo? En waar zijn ze te koop in Oostenrijk? Zijn ze überhaupt verplicht op binnenwegen?

Of kan ik bv 2 x 2 maanden kopen? Da's twee keer 25€ en een jaarvignet is 80€.Ik werk nèt iets meer dan 4 mnd daar…

• n

Vignet is alleen nodig op de snelweg. Ze zijn te koop bij tankstations, ook in Duitsland. Zeker die richting Oostenrijk.

Voor zover ik weet is een 10 dgn vignet de kortste mogelijkheid. Kost dacht ik ong. € 8.

Nina

• Nicky

Hoi n, dank je. In D'land en in Ned. snap ik, dat je ze kan kopen, maar in Oostenrijk zelf? Want als ik in april terug wil, kan ik niet eerst naar de grens rijden voor een vignet, want dan ben ik Oostenrijk al uit, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Als ik het goed begrijp, heb je dus geen vignet nodig van bv Jenbach naar Gerlos?

• skiester

Jaarvignet is geldig van 1-1 tot 31-12, daar heb je er dus al 2 van nodig!

Ik zou gewoon idd 2x een 10daags vignet kopen en tussendoor van de auto(snel)wegen wegblijven… Voor zover ik weet kun je ze ook in Oostenrijk bij de benzine stations kopen…

• Mike123

Een jaarvignet is van 1-12-2012 t/m 31.1.2014 geldig,

Vanaf rond München tot Oostenrijk kan je bij elk pompstation in DE een vignet koppen.

In het Zillertal verkopen ook alle pompstations vignetten.

• Nonblond

Volgens mij kun je ook van en naar Gerlos zonder vignet. Dus je hebt de keus binnendoor zonder vignet of over de snelweg met. In de reiskosten zal het niet veel schelen.

• n

Ja, binnendoor is ook mogelijk dan heb je helemaal geen vignet nodig.

En ook in de tankstations in Oostenrijk kun je een vignet kopen.

Nina

• skiester

Is dat zo: voor Zwitserland geldt dat wel, maar volgens de ANWB website is dat voor Oostenrijk anders…?

• Nicky

Ontzettend bedankt voor het meedenken voor zover!

• Marinus

Nope, 1-12-2012 t/m 31-1-2014

Die Vignette gilt wie gewohnt 14 Monate, vom 1. Dezember des Vorjahres bis zum 31. Jänner des Folgejahres.

Wird man ohne Vignette auf einer von Österreichs Autobahnen erwischt, sind unverzüglich 120 Euro Ersatzmaut zu entrichten. Kann man nicht an Ort und Stelle bezahlen, droht eine Geldstrafe im Ausmaß von 300 bis 3.000 Euro.

Zie: http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C1373867%2C%2C#knot:1350384503164