Hoi Haring Harrie,
> We hebben 2 puber meiden van 16 en 18 die nog nooit hebben geskied. Mijn vrouw en ik skien al
> jaren en zijn in frankrijk en Oostenrijk geweest.
> Wij zoeken dus een leuk en voor ons ook uitdagend gebied in Tjechie. De meiden gaan voor de eerste
> keer op les, dus een nederlandstalige skieleraar zou mooi zijn.
> Ook willen de meiden graag s,avonds enig vertier hebben ( apres ski, disco)
Waarom zou je jezelf tekort doen met Tsjechië? Oostenrijk is op ongeveer alle fronten beter, ook op de punten die jij noemt.
Denk voor een eerste keer eens aan de gebieden rondom Innsbruck. Daar ben ik mijn wintersportcarrière ook begonnen.
Het zijn overzichtelijke en niet moeilijke gebieden.
In Frankrijk heb ik goede verhalen gehoord over Le Grand Bornand en La Clusaz. Dat zijn nog echte dorpen. Wel minder après, daarvoor moet je toch echt in AT zijn.
> Het liefst gaan we met het vliegtuig of met de trein
Innsbruck heeft een luchthaven en alle belangrijke internationale treinen stoppen er.
Maar als je ook zelf wat meer uitdaging zoekt, is het wellicht een idee om een fly/drive te boeken, zodat je ook een ander gebied op kunt zoeken als je in het verblijfsgebied uitgekeken bent.
Overigens is St. Anton (waar je geheid uitdaging vindt) vanaf Innsbruck ook goed bereikbaar per trein.
Over de andere grote gebieden in Oostenrijk heb ik weinig eigen ervaringen (meer), daar mogen andere prikkers zich op uitleven.
Ik ben zelf meer een CH fan; kan je Gstaad en omgeving aanraden maar dan heb je wel een redelijk dikke portemonnee nodig. En ook CH is niet zo van de après.
Jungfraugebied (Wengen, Grindelwald) is ook prima, gedeelte rond Kleine Scheidegg en Männlichen is goed aaneengesloten en daar vind je ook de Lauberhorn wedstrijdpiste.
Vanuit Amsterdam is Interlaken per trein te bereiken met slechts 1 overstap. Daarna bergtreintje het skigebied in (dit treintje is tijdens de vakantie ook skilift).
groeten,
Oscar.