Alpbach, een onontdekt dorp in Tirol maar ........

• Ski-Boy

Hallo wintersporters.

Op zoek naar een leuke bestemming voor het aankomend winter seizoen kwam in terecht in Alpbach. Weg van de massa en toch een leuk gebied, zeker nu het gebied via een nieuw te openen lift verbonden is met Wildschönau en er zo een gebied ontstaat met 150 km pistes. Het zal daarom ook niet lang duren voordat ook hier de massa naartoe komt aangezien dit gebied kan tippen aan de vele bekende wintersport gebieden qua aantal kilometer afdalingen.

De prijzen van de accommodaties zijn zeer vriendelijk en het dorp ligt voor Oostenrijkse begrippen vrij hoog ( 1000m ) , het dorp ligt aan het eind van het dal dus weinig verkeer en dat is iets waar ik heel vrolijk van word.

Na wat te hebben gegoogeld las ik ergens dat de lessen voor kinderen niet starten in het dorp maar boven op de berg. Dit houd in dat we dus meerder keren per dag naar boven moeten met de gondel om de kids af te zetten bij de lessen en na afloop weer moeten ophalen. In ons geval niet handig omdat een aantal van ons de gehele dag gaat skien en één persoon zich bekommert over de kids. Er is in ons gezelschap ook nog een kind van anderhalf dus meerdere malen per dag in en uit de gondel met een kinderwagen is helemaal geen optie.

Mijn vraag is daarom : wie heeft ervaring met de verschillende ski scholen in Alpbach en kan mij vertellen waar de ski lessen worden gegeven ?

De kinderen die gaan lessen zijn 6 en 9 en gaan voor de eerste maal skiën.

Hopelijk zijn er onder jullie al personen die dit voor mij vrij onbekende gebied al hebben ontdekt en mij kunnen helpen met info over de ski scholen die hier actief zijn.

Alle verdere info over Alpbach is ook van harte welkom.

Servus , Ski-Boy

• ziller-jo

Hallo

kan je niet veel vertellen over alpbach, maar vraag eens na bij de skischolen of ze kindertransport doen.

dat doen wij namelijk wel ,de ouders brengen de kids naar de gondel en wij nemen ze mee naar boven.

Letten op ze dat ze in de goeie les komen tussen de middag mee eten en smiddags weer mee naar beneden.

En worden dan aan hun ouders weer gegeven.

Ik zou het gewoon eens vragen of ze die service hebben

Jolanda