Overzicht wintersporttreinen 2012/2013

• Oscar

Hallo prikkers,

hier een kort overzicht van wintersporttreinen voor het seizoen 2012/2013. Uitgebreide informatie met tarieven e.d. is te vinden op de site van de Treinreiswinkel.

Nachttreinen:

CNL Amsterdam-Utrecht-Arnhem - München-Innsbruck / Zürich-Brig

(München en Zürich dagelijks

Innsbruck en Brig vr heen za terug, 21-12 t/m 13-4)

Alpen Expres: Utrecht-Den Bosch-Venlo - Wörgl - Landeck/Bischofshofen

(vr heen za terug, 21-12 t/m 1-4)

Ski Trein: Utrecht-Den Bosch-Venlo - Zell am See

(vr heen za terug, 21-12 t/m 1-4)

Schnee Express: Osnabrück-Münster-Düsseldorf - Wörgl - Mallnitz/Landeck

(vr heen za terug, 21-12 t/m 9-3)

Wintershuttle: Utrecht-Den Bosch-Venlo - Kufstein - Bludenz/Bischofshofen

(heen 15-2 terug 23-2)

Corail Lunea: Paris Austerlitz - Bourg St. Maurice/Modane/Briançon

(dagen zijn mij helaas nog onbekend)

Dagtreinen:

Ski Thalys: Amsterdam - Bourg St. Maurice

(za 22-12 t/m 30-3)

Krokus Express: Den Haag-Leiden-Amsterdam-Utrecht-Arnhem - Wörgl - Bludenz/Schladming

(heen za 16-2, terug za 23-2)

Dagelijks diverse overstapverbindingen naar de Alpen met Thalys en ICE International.

Wat de Treinreiswinkel niet vermeldt:

1. CNL naar Brig maakt een enorme omweg. Als je op de zaterdagen ook nog wilt skiën, overweeg dan een overstap in Basel en reis verder met de SBB-treinen. Naar Visp is dat bijna 3 uur sneller.

2. CNL naar Innsbruck blijft in München een uur staan. In München overstapmogelijkheid naar Klagenfurt en Bolzano; dit is een uur sneller.

3. Nachttrein naar BSM vertrekt in Parijs vanaf een ander station dan waar de Thalys aankomt. Doorreizen met metrolijn 5; koop een metrokaartje aan de bar van de Thalys.

4. Vanuit diverse Duitse steden rechtstreekse ICEs naar Garmisch-Partenkirchen, een van deze rijdt door naar Seefeld en Innsbruck.

5. Met overstap in Frankfurt Flughafen en Ulm: IC 119 naar Innsbruck via de Arlbergroute (o.a. St. Anton).

6. Bij aanreizen naar Schnee-Express: overstappen in Düsseldorf en niet Duisburg, laatstgenoemde station wordt t.z.t. verbouwd, eerstgenoemde station heeft betere voorzieningen.

groeten,

Oscar.

• Simon

Ik dacht al, waar blijft ie… ;)

• Oscar

Simon Schreef:

——————————————————-

> Ik dacht al, waar blijft ie… ;)

Nou, hier dus…:)

Moest een en ander bij elkaar “harken” na de zomervakantie.

Op 1 november wordt de dienstregeling 2012/2013 bekend, dan weet ik ook meer over verbindingen met ICE en TGV.

groeten,

Oscar.

• Joep

Klasse Oscar! (tu)

• atomic

Ik ben me aan het orienteren voor een skivakantie in januari in Frankrijk. Op de site van treinreiswinkel (klik hier) worden voor de ski-thalys diverse tarieven vermeld. Hoe eerder geboekt hoe meer kans op voordelige tarieven (zodra voordeligste tarief is uitverkocht wordt daaropvolgende tarief aangeboden).

Ik heb ze vandaag gemaild en gevraagd wat de actuele tarieven zijn als ik vandaag (04/9) zou boeken.

Ik ontving het onderstaande antwoord :

Wij kunnen pas vanaf 6 september a.s. voor de Skithalys gaan inboeken.

Tarieven die wij nu melden zijn op basis van voorboeking (geen garantie).

Tarief voor de door u gewenste reis start vanaf € 138 per persoon, 2e klas.

Wij raden u overigens aan voor 1 van de genoemde reisdata een voorboeking te doen. Na het inboeken nemen wij direct contact met u op om het tarief te bespreken en al dan niet vast te leggen.

Administratiekosten € 7,50 per persoon met een maximum van € 15,00 per boeking.

Treinen kunnen in de meeste gevallen niet eerder dan 3 maanden voor vertrek ingeboekt worden. Voorboekingen worden aangeraden.

Voorboekingen zijn mogelijk per reply e-mail. Wij zullen dan uw voorboeking maken. Indien de totaalprijs hoger uitvalt dan aangeboden, zullen wij contact met u opnemen voor overleg.

Procedure voorboeking:

- u ontvangt een bevestiging van voorboeking;

- zodra mogelijk boeken wij uw tickets in en zenden u de definitieve factuur;

Bij het maken van een voorboeking hebben wij van iedere passagier de volledige naam (paspoort) en geboortedatum nodig. Daarnaast hebben wij de adresgegevens en het telefoonnummer van de hoofdboeker nodig. Indien u een reis boekt vanuit het buitenland naar Nederland of geheel in het buitenland, vernemen wij bij boeking graag uw voorgenomen vertrekdatum uit Nederland in verband met de ticketverzending.

Ik heb ook op de site van Vrij Uit gekeken en daar kost een retour-ticket op dit moment Euro 198,00. Dus als je nu al weet dat je de komende winter met de Ski-Thalys naar Frankrijk wil zou een voorboeking voor twee personen Euro 120,00 voordeel op kunnen leveren.