zoveel keus

• sylv

ken jullie dat?

je bent op zoek naar de wintersport vakantie maar wil een keer ergens anders heen. Maar kom toch steeds weer uit bij les menuires. moet niet alleen kijken naar gebied maar ook of er opvang (halve dagen) is voor de kleine. En dat is niet altijd goed te vinden. En liefst op loop afstand. Vond vorig toch best een gedoe steeds met de bus naar het centrum terwijl er een piste voor de deur was..:( . Wel vanaf 3 jaar goed te vinden maar niet vanaf 2 jaar. Dus lekker aan het puzzelen of zeg maar grote chaos wintersport uitzoek actie! Oja en nog belangrijk details voor half maart wel sneeuwzeker :) en de bus moet er komen.

ga maar weer even verder uitzoeken…. en de zomer is niet eens voorbij..

verder iedereen nog fijne zomer en succes met een wintersport vakantie uitzoeken..

groet

sylv

• skiester

2 jaar: naar oma?

• sylv

nee hoor niet naar oma!

Vorig jaar ging het ook prima! gingen opa en oma wel mee! maar ging halve dagen naar de opvangen en s middag lekker wandelen en laatste dag lekker sleeen door de sneeuw!

Geen hele dagen meer skien maar wel gezellig als gezin op vakantie!

we zijn al weer een stap verder heb al een paar locaties op het oog! belle plagne, les arcs 2000 of avoriaz..

• skiester

Dat was meteen mn 2de opmerking: oma mee!

Ik weet dat het prima kan, en wij hebben het ook gedaan met de 2de, maar kinderen vinden het vaak heel fijn bij oma (en opa natuurlijk) en je bespaart ze een lange reis. Das alles. Verder googelen op Garderie en dan vind je wel wat. Wij hebben ooit die van Les Contamines gebruikt en daar konden de kids zelfs al skien va 2 1/2 als ze dat wilden…

Verder is de creche op Schwarzsee in Zermatt heel goed: op de berg! En in Flims hebben ze er een bij het dalstation: met een raampje naar de opstap van de stoeltjes lift: kun je ze zien zitten. Ook prima.

• Jeannet

In Vallandry, skigebied Paradiski , Les Arcs is er ook kinderopvang vanaf 1 jaar.

De kinderopvang zit meteen naast de Vallandry lift. Dus je kunt je kind naar de opvang brengen en dan zelf direct op de lift stappen om te gaan skiën. Er is een leuk tuintje waar ze buiten kunnen spelen.

Opvang is mogelijk voor 1 en 2 jarige in de nurserie en in de garderie voor 2 tot 6 jarige.

Zie ook www.peisey-vallandry.com

Onze kinderen hebben er nooit gebruik van gemaakt maar we zijn er wel eens wezen kijken en het ziet er allemaal prima uit.

Ik heb getracht om foto's te plaatsen van de lift met daarachter de kinderopvang, ik had een foto van de winter en een die ik van de zomer heb genomen. Maar dat is me niet gelukt (kan iemand me vertellen hoe ik op deze site foto's plaats).

Veel plezier met het uitzoeken van een leuke vakantie (toch altijd leuk die voorpret).

Jeannet

www.chezrobert.org

• sylv

die gaan dit jaar na jaren niet skien, gaan een andere leuke lange reis maken.

Oostenrijk en Zwitserland lijken mij ook leuk. Alleen vind ik het leuker om meteen de sneeuw in te kunnen lopen , skien en/of sleeen en niet eerst met een lift moet of sneeuw te kunnen zien, en zeker in maart.

En we moeten er met de bus zien te komen. we hebben geen auto.

Vallandry is ook een optie. kan je twee kanten uit. Hoe is daar de sneeuwkwaliteit half maart?

vakanties uitzoeken is altijd leuk en ben nog geen eens met “zomer” vakantie geweest! moet nog een paar weken wachten.. :)

• Jeannet

Vallandry ligt op 1600 meter, over het algemeen is de sneeuwkwaliteit in maart nog prima. Ik ga zelf altijd met vriendinnen een weekje naar Vallandry in maart. We hebben altijd nog terug kunnen skiën naar het dorp. Afgelopen jaar lag er nog enorm veel sneeuw doordat er in december en januari wel zoveel was gevallen, het jaar er voor was het zoals overal wel minder maar kon je met de rode afdalingen nog wel naar het dorp komen.

Fijne “zomer” vakantie (ook naar de bergen of wordt het het strand?).

Jeannet

www.chezrobert.org

• sylv

nog een vraagje je peissey en Landry maakt nog verschil uit waar je zit

We een beetje vanalles doen, wandelen, strand, en rondtrekken en vooral veel zien. We gaan naar australie.

• Jeannet

Landry is het dorp helemaal beneden, op 800 meter. Als je de weg naar boven rijdt kom je het oude dorp Peisey door, vanuit hier kun je met een staliftje omhoog naar de lift bij Plan Peisey.

Als je dicht bij de liften wil zitten kun je beter in Plan Peisey of in Vallandry zitten.

Wij hebben een chalet een minuut of twee/drie lopen naar de Vallandry lift, het dorp en de piste.

Geweldig Australië, staat ook nog wel op ons verlanglijstje. Bij ons wordt al druk gediscussieerd over de bestemming voor volgend jaar zomer. Dan zouden wij ook wel graag wat verder weg willen een ander land/cultuur leren kennen. Maar de meningen verschillen nogal.

• Snowy

sylv Schreef:

——————————————————-

> Vallandry is ook een optie. kan je twee kanten uit. Hoe is daar de sneeuwkwaliteit half maart?

>

Daar kan ik kort over zijn: uitstekend! Afgelopen seizoen ben ik half maart in Vallandry geweest en was het goed te doen. Er lag ongeveer 1,50 meter in het dorp en de kwaliteit was behoorlijk. Uiteraard wel zacht, maar geen complete pap.

Het gebied is overigens tot de 2e helft van april open (met dalafdaling tot in Vallandry), dus dat zegt genoeg.