Zomerski 2012

• Joost

Komende zomer gaan we naar Oostenrijk/ Italië op zomer vakantie. Nu hadden we ook het plan om 1 of 2 dagen te gaan skiën.

Naar welke gebied kunnen we het beste gaan? Wat zijn de mogelijkheden?

Hebben jullie nog tips behalve dat we er vroeg bij moeten zijn?

We hebben zelf materiaal maar denken er ook over om het voor de paar dagen te huren.

We willen kamperen, combineren met skien.

Graag jullie tips.

Bvd,

Joost

• Snowy

Als ik aan zomerskiën in Oostenrijk denk, kom ik al snel uit bij Hintertux of Kaprun. In het Zillertal (bij Hintertux) zijn in ieder geval een aantal campings, zie deze site. Bovendien het voordeel dat het Zillertal vrij laag ligt, zodat er ook een aangenaam temperatuurtje is in het dal.

• skiester

weet niet waar in Italie jullie zitten, maar via Cervinia kun je het zomerskigebied van Zermatt bereiken. Huren zou ik daar doen: heb ik ook gedaan. Wellicht eigen skischoenen mee en handschoenen mee. In een windjack/fleecetrui kun je ook prima skien, en een gewone broek voldoet ook wel als het voor een keertje is tenminste. Moet je alleen niet valen op het einde, want ik kan me nog herinneren dat we door de plassen heen moesten skien op weg naar Trockener Steg in Zermatt… Daarboven was het echter prima en doordat je naar Trockener steg kon skien had je wel een hoogteverschil van 1000 meter!

• sylv

wij gaan naar Australie ( voorjaar voor daar). dus misschien komen we nog wel sneeuw tegen. Heb het eerlijk gezegd nog niet echt uitgezocht. Of we (Ik) daadwerkelijk gaan skien is dan ook nog onzeker, omdat er zoveel te zien is..

• sylv

iets te vroeg op berichtposten:

ik zou gewoon daar huren als het voor een paar dagen is. Scheelt weer bagage in je auto (als je met de auto gaat)

En naar mijn weten is het volgens mij alleen ‘s ochtends fijn skien en dan ’s middags heerlijk wandelen en van de zon genieten ;)

• Joost

Zillertal is ons zeker bekend komen er vaak in de winter, Hintertux ook vaak geweest( 's winters).

Voordeel van Kaprun is dat je vlak bij het meer zit, dus als het warm weer is kan je daar zwemmen e.d. In het Zillertal heb je dat niet natuurlijk…..

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

• Freetje

Volgens mij hebben bepaalde pensions/hotels in Kaprun zich aangesloten bij een zomerkaart achtig iets. Hiermee krijg je flinke korting op liftpassen, Het loont echt de moeite, Wij hadden het niet, en ik moest toch wel even slikken, wat ik bij de lift richting gletcher moest afrekenen8-)

Wij hebben er overigens niet geskiet.

• Gerda

http://www.kitzsteinhorn.at/ski_board/skigebiet/

Vanaf 22 juli tot aan de eerste sneeuw is de Kitz gesloten om te skien.

• Henk

En die kan soms vroeg komen, 2 jaar geleden, in de zomervakantie, waren wij in de buurt, was regen en regen dus de berg op en daar sneeuwde het gewoon.

• snowzone

Val Senales/Schnalstal