Huisje op zondag

• Jeroen

Aankomende kerst / voorjaarsvakantie willen we gaan skien maar moeten nu in het hoogseizoen. Gezien leeftijd kids een klein skigebied in Frankrijk. Valmorel/ St Francois of Valloire/Valmeinier lijkt me erg geschikt. Gezien de drukt willen we graag op zondag reizen en horen dat dit met particuliere huisjes vaker zo gaat.

Heeft iemand tips waar ik die kan vinden?

• Marinus

Hier: http://ski.startpagina.nl/prikbord/13197454/overzicht-ski-reizen-en-accos#msg-13197454 al gekeken?

• PHT

Ja, kijk op de pagina waar Marinus naar wijst. Wij verhuren zelf via Belvilla, en zondag is onze wisseldag. Wij baalden enorm van die files op zaterdag, en vooral van al die vrachtauto's, en die heb je op zondag niet op de snelweg in Duitsland! Bij de meeste verhuursites kun je op wisseldagen selecteren!

Succes!

• kootje

Vrachtauto's op zaterdag?? Ik dacht dat die op zaterdag niet mochten rijden. In Frankrijk in het winterseizen in ieder geval niet.

• Marinus

In Duitsland in elk geval alleen op Zondag niet. Mogen ze in Frankrijk het hele weekeind niet rijden?

• kootje

Ja, klopt, staat op borden langs de weg aangegeven. Ik weet niet exact de preciese data meer, maar in ieder geval in het winterseizoen. Nu begin ik alleen te twijfelen of het niet alleen op de zaterdag is. Op zaterdag dus in ieder geval geen vrachtauto's op routes naar de wintersportgebieden.

• Joep

In Duitsland en ik denk ook in Frankrijk is er zowel in de zomer als in de winter op de echt drukke zaterdagen van de schoolvakanties een verbod voor vrachtwagens. Uiteraard wordt de grootste drukte en stress in die periodes niet zozeer door de vrachtwagens maar door al het andere vakantieverkeer veroorzaakt. Ik zoek ook altijd naarstig naar accomodaties met zondag als wisseldag maar ze zijn dun gezaaid. En afgezien van enkele sites is het ook vaak niet goed mogelijk om er specifiek naar te zoeken.

• sylv

Is wel een kostenplaatje maar club med gaat van zondag tot zondag en kijk is bij reizen bij onze zuiderburen die gaan volgens mij ook vaak van zondag tot zondag.

• hakke

Ik weet dat je in Orelle en Valthorens van zondag tot zondag kunt huren al is het aanbod wel beperkt en lijkt het wat prijziger. Gewoon kijken op de sites van orelle en Valthorens. Al zal er nu nog niet veel opstaan.