Les Arcs 22-5-2012

• kootje

Voorjaar in Les Arcs.

• Snowy

Dat ziet er weer hoopvol uit! ;)

Keek net toevallig even op de webcam en zag al dat er op 2300 meter nog volop sneeuw ligt. De zomergasten die vroeg gaan, zullen er zeker rekening mee moeten houden dat hogerop de wandelpaden nog niet allemaal begaanbaar zullen zijn.

Intussen heb ik het chalet in Vallandry waar we deze winter zijn geweest weer vastgelegd voor komende winter. Dat heb ik overigens begin april al gedaan en toen bleek dit chalet al voor 7 weken vastgelegd te zijn komende winter. En dan denk ik vroeg te zijn!

Dus mocht je volgend jaar van 16-23 maart in Les Arcs zijn…

• kootje

Niets is zeker zo ver vooruit. Overigens kan het weerr hier van de ene op de andere dag zomaar 17-20 graden schelen. Bizar, zo is het sneeuw bij +3, de volgende dag loop je te zweten in je T-shirtje bij 23 graden.

• Janneke

Jemig, zie dit nu pas… eind mei en nog sneeuw, haha.

Hier zijn de temperaturen ook erg wisselvallig hoor, zo is het een week lang dik boven de twintig (afgelopend weekend zelfs 27 graden) en vandaag maar 14 graden.

• kootje

Yes, I know. Ben inmiddels al weer in NL gearriveerd. Maar je staat inderdaad raar te kijken. Er was tot afgelopen dinsdag ook nog geen pas open.

• Joep

Hmpf, ik ga over een paar weken richting Zwitserland om te wandelen, moet nog wel wat wegsmelten daar om alle plannen die ik heb ook daadwerkelijk uit te kunnen voeren. Het is ook altijd wat met die sneeuw. Eerst wou die maar niet vallen, nu blijft het alsmaar liggen…X(

• kootje

De passen in Frankrijk zijn ook later open gegaan dan vorig jaar. Vraag me af of de Iseran al open is. Kreeg op Facebook het bericht dat op de Pt. St. Bernard 4 en 6 meter sneeuw is weggehaald vorige week. Er was nog geen pas open toen wij er waren.

• Snowy

Als je op de webcam van Les Arcs kijkt (mn Arpette) en je zoomt in, dan zie je wel hoeveel er nu nog ligt op pakweg 2300 meter hoogte. Nog bijna een gesloten sneeuwdek, dus dat wordt een flinke uitdaging om in te gaan wandelen!

• skiester

tourskis meenemen!

• kootje

Dat plaatje is wel van 29 mei. Zal het volgende week wel zien. Zal wel een plaatje maken.