Saalbach Hinterglemm 2 vragen

• Arjan Londen

Hallo allemaal,

We gaan volgend seizoen voor het eerst naar Saalbach-Hinterglemm. Voor mensen die bekend zijn met dit gebied ik heb 2 vragen:

1) Wat is de beste route om er naar toe te rijden. Qua snelheid, file ontwijken, etc.

2) We rijden meestal donderdagnacht en overnachten eerst in een hotel in de buurt van het gebied en daarna rijden we op zaterdag het laatste stuk. Nu zou het geweldig zijn als we op vrijdagavond ergens in de avond kunnen skiën. Er zijn diverse dorpen met avond ski mogelijkheden, alleen ik weet niet of er ook iets in de buurt (mag best in een straal van 30-40 kilometer zijn) van Saalbach-Hinterglemm is. Graag tips

Alvast bedankt

• Janneke

Ach, de beste route, dat is allemaal om het even. De links of rechts Rheinische route, het maakt allemaal niet zo veel uit.

Neem je de linkse route over de A61, dan zou ik Stuttgart vermijden, en dus bij Mannheim afslaan naar de A6 via Heilbronn naar Crailsheim, en dan daar naar beneden via de A7 en vanaf Ulm weer verder over de A8.

Neem de rechtse route, dan is het gewoon de A3 via Würzburg, Nürnberg, München.

Check gewoon voor die tijd nog even de Duitse websites voor het laatste nieuws over wegwerkzaamheden….

Misschien begrijp ik het verkeerd, je schrijft: we rijden donderdagnacht (in de nacht van donderdag op vrijdag?).

Dan hoef je vrijdag toch niet te overnachten? Als je ‘s nachts/’s ochtends vroeg al gaat rijden, ben je in de middag al in S-H. Wij rijden zelf altijd rustig aan en nemen elke 2-2,5 uur ruim een half uur tot een uur pauze. Met korte pauzes doen we er 9-10 uur over, met langere pauzes tussen de 10-12 uur. Bij mooi weer pauzeren we vaker en langer, bij pokke weer rijden we zo veel mogelijk door.

Wij overnachten ook wel eens, maar alleen als we pas eind van de ochtend/rond het middag uur gaan rijden.

• Ski Ilse

In Hinterglemm kun je s'avonds ook nog skien.

www.saalbach.at

Groetjes Ilse

• Risky

Ja, zonder extra kosten, ook kun je als je je weekpas op zaterdag in laat gaan dan kun je vrijdagmiddag al even inskien ook als extra service!!

Succes