Verslag St Anton 19-23 maart 2012

• Jacob

De skipassen am Arlberg zijn redelijk geprijsd gezien het aanbod.

Maar de rest is duur: onderkomen, skihuur, eten & drinken

En ik geloof ook niet dat de gemiddelde beginner echt genieten kan van bijvoorbeeld de skiroute Madloch-Lech. En zo zijn er meer in het gebied.

Ik zou bijna zeggen: Een beetje onverantwoord om met beginners van dat soort pistes af te gaan.

• n

Nou onverantwoord vind ik te ver gaan. Er zijn in het hele gebied meer dan genoeg lekkere afdelingen voor beginners. En in het ergste geval kun je altijd nog met de cabine naar beneden om de slechte dalafdaling aan het eind vd dag te voorkomen.

En je hebt gelijk dat onderkomen en skihuur verhoudingsgewijs duur zijn. Maar eten en drinken heb je zelf in de hand.

Een kop soep en een meegenomen broodje kan ook altijd nog, toch?

Een skivakantie is nou eenmaal prijzig. Low budget is voor een skivakantie betrekkelijk.

Nina

• joostdej

Zoals gezegd hadden de beginners hier op de borstelbaan les genomen. Ik ben al vaker in St Anton geweest, en wist dus ongeveer welke pistes ik moest vermijden. De skipas is idd niet veel duurder als een ander kleiner gebied.

Wij betaalden 375 euro voor 4 nachten HP, vlak bij de lift. Voor een lunch met een grote skiwasser en gröstl betaalden wij. 15 euro per persoon.

Natuurlijk zullen beginners zich ook kunnen vermaken in een kleiner gebied, maar ik was ee ook bij….. ;-)

De route van Zürs naar Zug had ik natuurlijk niet genomen met de beginners als deze niet zou zijn geprepareerd.

• skiester

en trouwens: waarom moeten beginners perse een budget vakantie hebben? Zuur gezeik. Volgens mij hebben ze een hoop lol gehad als ik het zo lees!

• joostdej

@skiester: zeker!!!