seizoensafsluiting

• skiester

Voor wie nog niet genoeg heeft van de sneeuw: er zijn nog best veel seizoensafsluitingen in de Mei vak, dus de kids kunnen ook mee:

- Dutch week in Valtho: voor de feestvierders

- Family Jam in Tignes: voor de families met kids (4-14 - NL talige lessen - van beginners niveau tot freeride/style/race - 's middags allerhande fun voor de kids)

- Pielenz.com organiseert nog een midweek met stoere cursussen (buckels, freeride en style), en er is ook een kids groep (va 7 jr, moet makkelijk parallel de rode piste afkunnen)

Relatief cheap, en kans op goed weer, en er zal vast veel sneeuw liggen (alle 3 gletschers).

Ik zit zelf te denken aan de family jam in Tignes, daar is wat voor beide kinderen te doen - any takers?

• Janneke

Aan zin geen gebrek, maar na een weekje met kerst, een week in maart en straks nog een keer met pasen houdt het voor mij helaas toch echt op.

• JPS

Ja, als we nog gaan wordt het ook Tignes. We willen ons kleine meiske van 5 haar nieuwe skispullen laten testen, goed excuus nietwaar?

We gaan niet speciaal voor die ‘Family Jam’ trouwens, dat is toch een besloten programma?

• kootje

Als ik ging en moest kiezen ging ik naar Tignes. En misschien zit ik dan wel in Arc, maar zelfs dat is nog niet zeker.

• skiester

zo komt het niet op mij over. Je kunt meedoen of niet. Er is op het einde wel een family challenge en voor de kids wellicht wel leuk als je daar ook nog even met een lepel met ei in je mond rondrent maar verder….

Het aardige is dat er veel kids zijn, en dat ze veel samen skien. De kids gaan vaak 's middags ook samen spelen, maar het hoeft niet..

• JPS

Ziet er inderdaad best leuk uit en Nederlandse les is handig, maar dan moet je wel via die organisatie alles boeken. Accommodatie wordt al geregeld en ik kon helaas niet de les apart boeken.

• hakke

Helaas zit het er voor ons dit jaar niet in, na 10 jaar mei-week skien dit jaar dus niet. Wij zijn altijd naar Valtho gegaan. Tignes was indertijd nog niets en Valtho was in het begin nog niet zo veel feestgedruis. alhoewel je daar niet zoveel van merkt als je een appartement in het juiste deel van het dorp hebt. Verder zijn er in Valtho ook erg veel nederlandse kinderen op les omdat er veel skiclubs komen. Als ik nu zou moeten kiezen (onze kids waren 10 jaar geleden net 6 en net 8) dan zou ik voor Tignes kiezen.

Onze oudste zit vlak voor zijn eindexamen en we zijn 2x geweest……voor de jongste wel een tegenvaller om nu eens een jaar niet 3x te gaan. Maar we hebben een leuke zomervakantie in het vooruitzicht.

• skiester

ja ik ga naar Tignes! knoop doorgehakt! Wordt voor mijn jongens de 2de keer dit jaar en voor mij de 6e>:D<

Allenig want hubbie heeft geen zin… Wie gaat er mee?:)-D

• aldo

kom ik je dan in Tignes tegen ?? ik mag er dan nml een wekje les/ training geven !

Grtzz Aldo

• skiester

yep dat zit er wel in dan. Welke les ga je geven? Ik heb nl een kleintje die waarsch nivo 1er of 2nd etoile gaat doen (heeft net in CH Blue King met een Excellent gehaald), en eentje van 10 die de XL gaat doen (freeride/freestyle etc) - die zat in CH in Black King.