Maria Alm

• RuHa

Wie is er wel eens naar Maria Alm geweest? Wat vond je ervan? Tips voor hotels, appartementen of vakantiewoning zijn ook welkom! Bvd!

• Joep

Ik niet, maar als ik er wel was geweest had ik niet zo goed geweten wat op je oproep te antwoorden. Wat wil je weten? Over het skigebied? Over het dorp zelf? Over de apres-ski mogelijkheden? Voor hoeveel mensen zoek je een onderkomen? Wel/geen (kleine) kinderen? Etc.

Ik heb “Maria Alm” voor je ingetikt in de zoekfunctie van het prikbord, misschien dat je daar al wat wijzer van wordt. Er zijn vrij veel hits:

http://ski.startpagina.nl/prikbord/search.php?3008,search=%22maria+alm%22,author=,page=1,match_type=ALL,match_dates=0,match_forum=3008,match_threads=0

• Lucie van Hakke

Hallo Ruha,

Ik kom al jaren in Maria-Alm, met de VGW (gehandicapte wintersporters) als begeleider. Maria-alm zelf bestaat uit 2 stukken (Natrun en A-berg) die in principe niet met elkaar verbonden zijn. Dit jaar voor het eerst sinds een jaar of 7 kon je van Natrun naar de A-berg. Natrun ligt midden in het dorp en bestaat uit 2 sleepliften en een combilift stoeltjes/cabine. Vanuit de Aberg heb je de mogelijkheid om verder het gebied in te gaan en kun je een leuke tocht maken (via Dienten naar Mulbach en terug). Daarnaast kun je met je pas naar meerdere gebiedjes/gebieden. Op de site kun je zien welke grotere gebieden er ook nog bij de pas horen. Ik vind het een leuk gebied zeker als je geen kilometervreter bent. Mulbach en dienten hebben hele leuke pistes. Het enige nadeel is dat het niet zo hoog gaat tot net geen 2000 meter. Wij zitten er ook altijd begin maart en ik heb altijd nog goed kunnen skien zeker in Mulbach (ligt net wat gunstiger)

In maria-alm heb je een aantal hotels zitten. Wij zitten altijd in Alpenhof maar je hebt nog heel wat hotels meer. De kwaliteit van de hotels is goed. Ik weet dat je verschillende appartementen hebt die ik gezien heb die zagen er heel goed uit maar omdat ik zelf de accommodatie die week niet zelf hoef te regelen weet ik geen namen en al helemaal niet waar te regelen. Maria-alm is een gemoedelijk dorp met wel wat apresski maar het blijft beperkt.

Je hebt 2 skischolen een op Natrun en 1 op de A-berg voor deze moet je wel met de cabine naar boven

Succes

Lucie van hakke