restaurants Flachau - Zaucenhensee - Wagrain

• Sjaak

Volgende week staat Flachau op het programma. Naast het skien ben ik ook te porren voor lekker eten, vandaar dat ik mij tot jullie richt. Een paar jaar geleden ben ik ook in Flachau geweest (incl Zauchensee en Wagrain) en ik herinner mij dat er een flink aantal bergrestaurants was. Op de site van Flachau heb ik er inderdaad een boel aangetroffen, met mooie plaatjes en mooie verhalen. Nu jullie ervaringen er bij!! Wie heeft erg goede tips voor een restaurants waar je heerlijke en gezellig kunt lunchen?

Laat maar horen!

Sjaak

• Catrien

Hoi Sjaak,

Er is sinds een paar jaar een nieuw restaurant aan de Flachau kant, de Lisa Alm. Daar kan je heerlijk lunchen!!

Ook in de Griessenkar is het lekker eten, uiteraard zijn er nog veel meer. Maar misschien heb je hier alvast wat aan.

Groetjes, Catrien

• Sjaak

Catrien, dank voor je reactie. Die Lisa Alm heb ik effe gegoogeld, ziet er top uit, die ga ik in ieder geval bezoeken.

En de rest van de prikkers? Geen tips? Of nooit in Flachau geweest? Of eten jullie nemen jullie lekker Holland een broodje van thuis mee……

Sjaak

• kootje

Nooit in Flachau geweest, althans niet in de winter. Geen tips dus. En in Frankrijk eten we meestal in het appartement, kun je even languit, echt op z'n Frans. :D Maar soms nuttigen we ook wat op, dan wel langs de piste.

• Joep

Tja, Sjaak, het aantal vaste bezoekers is hier inmiddels bijna op de vingers van twee handen te tellen. En dan is de kans dat iemand ook in Flachau is geweest wat minder groot…

Ik kan je in ieder geval geen tips geven, want ben er nooit geweest. En als ik er wel was geweest, was ik vermoedelijk niet zo gauw heel uitgebreid gaan lunchen langs de piste, want daar ben ik inderdaad te gierig voor. Of vind ik het nou zonde van mijn ski-tijd? :D

Een kop soep met brood of een bord pasta of friet, daar blijft het meestal wel bij… En soms inderdaad zelf broodjes mee. Kan je lekker op een mooi stil plekje langs de piste in het zonnetje gaan zitten!

• kootje

Jij hebt wel grote handen Joep. X( Of veel vingers aan je handen.

• Janneke

Sorry Sjaak, nooit in Flachau geweest. Genoeg andere skigebieden waar ik goeie tips kan geven van leuke hutjes op de pistes om te lunchen, maar Flachau dus niet.