Les Arcs op schrikkeldag.

• kootje

Het is maar goed dat er een flink pak sneeuw ligt. Het is hier op 1800 meter 13.3 graden en buiten in m'n T-shirtje gezeten met de kleindkinders.. Die hebben 's middags les, omdat er in de ochtend geen plaats meer was. Vinden het helemaal niks.

• Janneke

Poeh he, 13.3 graden? Wel lekker, buiten in je t-shirtje.

Maar dan hoop ik maar dit artikel inderdaad een beetje klopt:

http://www.wintersporters.nl/weblog/bericht/2514/Zacht%2C-lekker-toch%3F

• Marinus

In Serfaus in elk geval niet. Masner had zelfs plaksneeuw, overal dooi en morgen en overmorgen wordt het nog warmer. Maar er ligt genoeg van het witte goud B)

Alhoewel, eerste groene plekjes worden al zichtbaar ::o

• Janneke

Ach, nog 1,5 week dan zitten wij ook weer in de sneeuw, hoe het dan is, zien we dan wel weer.

En met pasen nog een keer, dan zal het in Zell am See wel prut zijn, maar dan kunnen we tenminste altijd nog de gletjer van Kaprun op.

• kootje

Het verhaal klopt wel, en inderdaad de sneeuw wordt in de loop van de dag zachter. Nog niet echte slush.

Vooral het verhaal Oost Zuid West Noord is een perfecte aanrader. Nog nergens groen door de pistes zien komen.

Later in de middag kwam er een fris briesje', maar m'n skijack niet nodig gehad vandaag. Vanmiddag getracht kleinzoon te filmen in zijn klasje, helaas ze namen een andere piste. Grandioos weer dus.

• jvmaris

He Kootje,

vanaf 10 maart zitten wij in dat chaletje in les granges…

heb jij een idee of die piste nog open is vanuit Arc 1600?

tevens ben ik aan het kijken op het piste kaartje vanuit arc 1600 hoe we dat moeten gaan aanpakken..

oost, zuid, west etc etc…

heb jij daar een tip in???

gr jacqie

• kootje

Afgelopen week was de piste naar Les Granges nog gewoon open. Maar volgens mij moet het geen probleem zijn. Vorige week heeft mijn jongste zoon de Granges piste genomen om dat een keer te proberen. Dan ga je met een brug de weg over. Wat hij over de pistes zei was dit: leuk om het een keer gedaan te hebben en prima om in Les Granges (het middenstation) te komen, maar niet om nou eens leuk te gaan boarden of skiën. Dus prima terugkompiste. En mochten de pistes niet meer open zijn of niet lekker meer te doen, dan is de Funi toch een prima alternatief! Waar zit jij dan precies in Les Granges? Is het ver van het middenstation?

Afgelopen week is het heer fantastisch weer geweest met 13,5 graden op 1800 m. 's Middags worden de pistes dus zacht, maar door de sneeuwmassa beginnen zo rond een uur of 5 de pistes weer harder te worden. De sneeuwlaag is inmiddels wel ca. 50 cm geslonken, maar vooralsnog geen bezwaar. Vandaag is het minder warm dan afgelopen dagen.

• jvmaris

heee kootje,

klinkt goed…las voor morgen (maandag) en donderdag beetje sneeuw..

wij zitten zo;n 150 meter van middenstation af dus dat moet goed komen

hebben der zo veel zin in!!!

gr jacq

• kootje

Ik heb even op google earth gekeken. Je zit helemaal gebakken. Zo bij het middenstation. En vanmiddag gezien dat de pistes Bois de Saule en Granges er nog prima bijliggen. Aan het eind van de middag trok het hier helemaal dicht en viel er wat regen, nu is dat overgegaan in af en toe wat lichte sneeuw.

Veel plezier.

• Snowy

Dat klinkt goed, heb ik over 2 weken ook nog wat sneeuw over… :D