Nederlanders knokken tijdens de apres-ski

• Oscar

Hallo prikkers,

de afgelopen dagen zijn op twee plaatsen in Oostenrijk ongeregeldheden geweest tijdens de apres-ski, met Nederlanders in een negatieve hoofdrol.

Details zal ik jullie besparen, die kun je hier lezen:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3202664/2012/02/26/Tientallen-Nederlanders-op-de-vuist-in-Tirol.dhtml

Let ook op de subtiele commentaren in genoemd artikel.

groeten,

Oscar.

• JW

Hoe drukker, hoe gezelliger….

Het waren afgelopen weken niet de enige plaatsen waar Nederlanders herrie schopten.

Groepen mensen, met een slok te veel op, zijn vaak lastig.

Ski-oorden die bij Nederlanders bekend staan om hun “gezelligheid” maken dit regelmatig mee.

In de zomer is het in zonnige oorden waar dronken massa's zich vermaken niet veel anders.

Ik denk niet dat dit typisch Nederlands is.

Maar je zou wel kunnen zeggen dat voor een land waar flutzooi als “Oh, oh …” zoveel fans heeft, dit soort uitwassen niet verwonderlijk is.

• n

Ja, ja, wel leggen er weer eer mee in daar!

De verloedering van de samenleving op volle kracht. Hoe zou dat nou toch komen…?

Nina

• kootje

Je zou toch je NL bordje van je auto afhalen. “Plaatsvervangende schaamte”

• peddy

Afgelopen week van dichtbij meegemaakt hoe asociaal en respectloos mensen soms zijn. Na het skiën op een terras met een groep je helemaal aftanken en dan zonder te betalen ineens allemaal weg, een bon van rond de 100 euro achterlatend.

• Rob

Vorige week na jaren Zwitserland weer eens een lang weekend naar Oostenrijk geweest (Sölden)

Bij het binnen rijden van het dorp werden we al direct geconfronteerd met brullende, over straat zwalkende, tegen de gevel pissende, vrouwen lastig vallende Nederlanders….

We realiseerden ons dan ook direct waarom we toch liever naar dat andere land gaan …….

• Janneke

Het ligt niet aan Oostenrijk hoor, dat die Nederlanders zich zo gedragen. Oostenrijkers zelf zijn normaliter zeer vriendelijk en beleefd, en ik denk niet zo heel anders dan de Zwitsers. Maar Oostenrijk is nu eenmaal een veel goedkoper vakantieland, waardoor er logischerwijs soms “ander volk” komt, die blijkbaar voor zo weinig mogelijk geld zo dronken mogelijk wil worden… dat zegt meer iets over die Nederlanders die zich zo gedragen, dan over het vakantieland Oostenrijk.

• Joep

Ja, maar dat er veel fout volk komt kan natuurlijk wel een reden zijn om bepaalde plaatsen te mijden. Om nu heel Oostenrijk in de ban te doen lijkt me wel weer wat overdreven. Wij gaan als verstokte Zwitserland-gangers juist de zomer ook een weekje in Oostenrijk proberen :)

• skiester

dan zit je wel goed: dan zit het volk wel weer in Lloret of Chersooooooo

• Joep

>:D<