Flaine - Via Frankrijk of Duitsland-Zwitersland

• Tim

Hallo,

Zoals de titel al aangeeft vraag ik me af of het verstandig is om naar Flaine te rijden via Frankrijk of via Duitsland/Zwitersland. Het belangrijkste is eigenlijk voor mij wat de snelste route is met het minste oponthoud. Vooral omdat mijn dochtertje van bijna 2 ook meegaat, wil ik de reisduur zo kort mogelijk houden.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben! Alvast bedankt!

Groeten,

Tim.

• Ruolio

Vanaf Utrecht is via de A3 en A5, dus door Duitsland en Zwitserland, één minuut sneller, maar wel 19 kilometer langer.

Toegevoegd na 2 minuten:

Ik raad je wel aan om zelf via maps.google.nl te kijken vanaf je eigen woonplaats, want vanaf bijvoorbeeld Middelburg is door Frankrijk weer sneller.

• Joep

Over de route door Duitsland-Zwitserland is al vaak gezegd dat deze op sommige punten gevoeliger is voor oponthoud. Zie bijvoorbeeld dit draadje. De A5 tussen Karlsruhe en Basel heeft een lang stuk met bouwactiviteiten (hoewel die nu voor de winter even stil liggen; het oponthoud viel me daar laatst mee, zeg totaal 10 minuten). Maar een grotere bottleneck is de A1 tussen Basel en Bern. Daar is het eigenlijk bijna altijd wel druk en daardoor niet lekker doorrijden. Bovendien kan drukte bij de grenzen van Zwitserland nog voor wat oponthoud zorgen. Ik zou Frankrijk kiezen.

• Kafka

Er vanuitgaande dat TOL en KILOMETERS in deze niet van belang zijn, maar dat het vooral gaat om zó weinig mogelijk TIJD voor deze reis te gebruiken. De kortste, prettigste en SNELSTE route loopt natuurlijk vanuit UTRECHT, via Keulen, Darmstadt, Basel, Bern, Geneve en Flaine. Indien mogelijk adviseer ik u om voor uw reis de website www.falk.de te gebruiken. Hierop staan veel extra informaties, waarvan u onderweg graag wilt profiteren (en waarna u niet minutenlang wilt zoeken). Bekijk deze thuis even, goede reis en ski ze !

• gerard1808@hotmail.com

Wij zijn via Duitsland en Zwitserland gereden, weinig oponthoud gehad, alleen vind ik het stuk Bern Geneve zo langdradig en hele stukken mag je niet harder dan 100 km, en ook veel flitsers op dit stuk.

veel plezier in Flaine wanner ga je? en in welke acco zit je, wij zaten in Refuges du Golf, super!!

• skiester

of neem het vliegtuig. Vanaf Geneve is het niet ver naar Flaine. Taxi busjes zijn ook te betalen.