Leuk skigebied Oostenrijk

• Ewald

Dan moet je er wel rekening mee houden dat niet alleen de hoogte maar ook de ligging bepalend is of je tot in het dal kan skien.

Bv. het Bregenzer woud, Fieberbrunn en Saalbach-Hinterglemm zijn volgens mij aardig sneeuwzeker maar de plaatsen liggen niet op 1400 meter.

Daarentegen ligt Nauders wel hoog maar omdat het op de kam van de Alpen ligt is veel sneeuw meestal al gevallen voordat het Nauders bereikt.

• Helga

Konigsleiten, Serfaus, Kuhtai (misschien niet groot genoeg), St Anton dat zijn wel plaatsen waarbij je totaan het dorp kunt skiën en begin maart denk ik ook nog wel.

• JW

Maar de vraag was "een leuk dorp".

Dan denk ik eerder aan iets als Maria Alm, Fulpmes, Kleinarl etc. , en niet aan overdadig uitgebouwde toeristencomplexen als b.v. Serfauss.. Maar dat soort plaatsjes ligt dan weer te laag.

“Een leuk dorp” is nogal afhankelijk van persoonlijke smaak.

Michel zou duidelijker moeten aangeven wat hij daaronder verstaat, anders wordt het moeilijk hem verder te helpen.

Moet je de verse koemest nog overal ruiken ? Of moet het vooral een pretpark zijn ?

• Michel

Onder een leuk dorp versta ik een dorp waar in ieder geval wat apres-ski tentjes, wat winkeltjes en restaurantjes zitten. Het dorp hoeft niet groot te zijn, maar het moet 's avonds niet helemaal uitgestorven zijn. Het hoeft ook weer niet een superlevendige plaats te zijn zoals bijvoorbeeld Serfaus…

• Jos

Ik zeg Fiss…………………..

• Marinus

Ehh, gisteravond na het eten even een rondje hier gemaakt in Serfaus. Echt geen apres ski circus hoor :D

Maar het is idd een levendig dorp, elk dorp aan een skigebied van 200+ kilometers is levendig. Die pistes worden nu eenmaal door ons (toeristen) betaald, en zo'n groot gebied trekt nu eenmaal een boel van ons.

Marinus

• Jos

1 goede tent is genoeg om uit je bol tegaan …………toch?:)-D

• Marinus

Aan mijn lijf geen polonaise :D