Leuk skigebied Oostenrijk

• Michel

Voor het volgend jaar zijn we met onze ski-familie op zoek naar een leuk hotel in een skigebied in Oostenrijk waar we nog niet zijn geweest. De voorbije jaren hebben we Konigsleiten en Obertauern aangedaan.

We zoeken een hotel:

- Leuk dorp op min.1400m hoogte

- Kort (of op) bij pistes en liften

- In Oostenrijk

- Min.75km pistes

Hebben jullie misschien tips voor leuke skigebieden die voldoen aan deze criteria ? Kwam zelf Obergurgl, Hochfugen en Damuels al tegen maar misschien hebben jullie goede ervaringen met andere gebieden….

Bedankt voor jullie hulp!!

• Jos

Denk eens aan Fiss.

Leuk dorp en een prachtig ski-gebied

• Janneke

Keuze genoeg:

Serfaus-Fiss-Ladi

Ötztal Arena (Sölden, Hochsölden, …)

Skiwelt Wilder Kaiser (Brixen im Thale, Ellmau, Hopfgarten, Söll, …)

Silvretta Arena (Ischgl, Samnaun, …)

Skicircus Saalbach-Hinterglemm

Montafon (Gaschurn, Partenen, Schruns, …)

Kitzbühl-Kirchberg

Ski Arlberg (Lech, St. Anton, …)

Salzburger Sportwelt (Flachau, Wagrain, …)

Hochtzillertal (Fügen, Hochfügen, …)

Kleinwalsertal (Oberstdorf, Mittelberg, …)

Zillertal Arena (Zell am Ziller, Gerlos, Königsleiten, …)

Europa Sportregion (Zell am See, …)

• Ewald

Alleen heeft het merendeel van deze gebieden geen dorp op 1400 meter…..

@Michel

Waarom wil je dat eigenlijk?

• Janine

Nauders mis ik nog in het rijtje en het ligt op 1400 meter. En echt en familiedorp

Morgen gaan wij voor het eerst naar Fiss. Schijnt ook leuk te zijn.

• Janneke

Tja, dorp op 1400 m, of skigebied op 1400 m of hoger… ik heb dat ruim geïnterpreteerd.

De genoemde skigebieden komen allemaal hoger dan die 1400 m. Sommige genoemde dorpen misschien slechts op 1200 of 1300 m, maar aangezien ik niet weet wat de reden is van die 1400 m, heb ik de vraag met een ruime marge beantwoord…

• JW

Och, belangrijk is het niet.

Maar een aantal van de door jou genoemde dorpjes halen bij lange na de 1000 m hoogte niet.

En een skigebied waarvan het hoogste punt de 1400 m niet haalt is toch wel heel erg mager qua vertical drop. .

• Janneke

De dorpen misschien niet, maar de skigebieden die ik heb genoemd komen allemaal boven de 1400 m uit.

• JW

Tuurlijk !

Sauerland, Zwarte Woud etc. ontbraken op het lijstje ;)

Ik zou zo uit mijn hoofd geen serieus skigebied kunnen noemen dat helemaal beneden de 1400 m ligt.

• Michel

We willen terug kunnen skien tot aan het hotel (of kort daarbij) en we gaan pas begin maart 2013 weer op vakantie. We hebben er ook een aantal bij die niet skien, daarom is het leuk dat je kunt skien ‘rond een dorp’.