Koude voeten (of niet!!)

• Ewald

Hoi ,

Afgelopen dagen heb ik in het Zwarte Woud geskied en hoewel het best wel koud was (-15 en wind) heb ik het helemaal niet koud gehad.

HOEWEL: mijn tenen waren toch wel aan de frisse kant.

Ik had thermische sokken van Odlo aan en (naamloze) skisokken.

Ik neem aan dat meer prikkers dit bekend voorkomt (zeker gezien de temperaturen van de laatste weken) en ik ben benieuwd hoe jullie dat oplossen.

• skiester

2 lagen op je voeten is wel vragen om problemen! Blaren etc.

Er zijn skischoenverwarmers in de handel met een soort accuutje die je erop kan klappen. Verder is er weinig tegen te doen. Wat vooral belangrijk is dat je niet te wijde schoenen hebt. Lijkt tegenstrijdig maar bij de wijde schoenen heb je de neiging de schnallen te strak te zetten om nog grip te hebben, dan blokkeer je de bloedtoevoer en krijg je bevroren tenen.

Tenen blijven bewegen in je schoenen en regelmatig een afzakkertje nemen in de warmte: zo los ik het meestal op!

• Lynn

Yep, dat heb ik altijd. Ga volgend jaar dus ook maar nieuwe schoenen kopen, voor een wat smallere voet. :D Ik heb nu ook altijd bevroren tenen en daar word je helemaal gek van, want wiebelen helpt helemaal niets. :(

• skiester

kijk dan eens naar Lange RX LV (=low volume) schoenen. Dat zijn smalle schoenen (leest 97mm) met dons gevoerd teenstuk. Toen ik schoenen nodig had waren ze helaas niet voorradig dus ik ben toen op Lange race schoenen uitgekomen, maar daar zit niets in qua isolatie!! brrrr.

• Lynn

Thanks voor de tip! Ik zie er wel al $$$ bijstaan, dus of dit ze gaan worden……. :D

• skiester

EUR 299,95 bij bever…. En goed zittende schoenen zijn veel waard!

• Lynn

Dat valt inderdaad mee. Bij $$$ denk ik aan 500 euro of meer, maar dat is dus niet zo. :) En goede schoenen zijn zeker heel wat waard, wegens chronisch geldgebrek ski ik nu al een aantal jaar op deze te brede schoenen en nu ik wat harder ski merk ik echt dat ze gewoon niet goed zitten. Heel erg bedankt voor de tip!