Hoi allemaal,
Afgelopen week ben ik een dagje naar Winterberg geweest.
's morgens om 5 uur vertrekken we. Het is lekker vroeg en het rijdt lekker door. Hmmm , ik zie toch echt de afslag 45 naar Dormtmund op de A2, maar de buschaufferur rijdt door. wat doet hij n'; de A1 op richting Bremen, heeft hij een andere Winterberg in zijn TOMTom ingevoerd of zo. Nou, ik moet het maar loslaten en niet overal mee bemoeien. Oh gelukkig hij gaat alweer van de A1 af, en aan de andere kant er weer op. Nou ja, al met al komen we pas om 11 uur aan.
De groep gaat skies halen en ik haal met nog iemand de passen.
Het sneeuwt heel lichtjes, de sneeuw ziet er aardig uit, er is niet overmatig van aanwezig, maar de kwaliteit van wat er wel is is goed. Het is niet plakkerig en niet ijzig. Gewoon zoals sneeuw hoort te zijn.
We pakken eerst maar eens even een paar keer de blauwe babyliftjes om de bochtjes nog wat te oefenen. De jeugd vindt het hartstikke leuk en wil graag bochtjes leren. Daar geniet ik zo van. We doen stiekum weg ook nog wat oefeningetjes. Echt genieten is het om te zien hoe het zelfvertrouwen van de jeugd groeit.
Het begint steeds een beetje meer te sneeuwen. Ik zal mijn skibril maar eens opdoen, maar als ik hem van mijn helm wil halen blijkt dat alle sneeuw die erop zit, eraan vastgevroren zit. Ik heb nu ik zelf vrij ski toch echt die bril nodig. Ik houd steeds maar even mijn handschoen ervoor en probeer de sneeuw een beetje te verwarmen. Ik wil namelijk niet krassen op mijn bril krijgen door het schuren met de ijskristallen. Wat ben ik dan blij met mijn handschoenen. Aan mijn ene duim zit een trekkertje en aan mijn andere duim een fleceje en zo kan ik mijn bril mooi schoon maken. Ik kan eindelijk wat zien door de bril en vreemd genoeg blijft nu de sneeuw niet meer aan mijn bril vriezen. Wie kan dit raadsel oplossen??
's Middags skieen we nog heerlijk even, maar wat zijn het dan korte afdalinkje daar. 5 minuten omhoog en 1 minuut naar beneden. De sneeuw op de zijkant van de pistes is heeeeeeel mooi van kwaliteit en daar kun je heerlijk op zo'n 1 tot 2 meter breedte, wedelen. Hmm, jammer dat je zo snel beneden bent.
We hebben afgesproken om 5 uur weer te verzamelen. De liften stoppen echter al om half 5 dus iedereen is ook heerlijk op tijd. We stappen weer heerlijk de bus in en zijn gelukkig, naar een dikke M…hap, om 11 uur alweer thuis. Nog even met eigen auto naar huis en lekker om 11.45 uur op het kussen.
De volgende dag wacht ons weer een sportief dagje. We gaan een heerlijke tocht schaatsen…nou ja…..schaatsen.
De houding van beide sporten is heerlijk verwarrend. Dat wordt gestuntel. En dan 's avonds weer trainen op de skibaan. Je begrijpt wel. De techniek van beide sporten laat zeer te wensen over.
Het is deze week wel heerlijk genieten van 2 fijne wintersporten.
Oh en een dagje Winterberg?? als er beginners meezijn; hartstikke leuk en gezellig, maar alleen of met manlief; nee.
Dan is het voor ons tever rijden en het rendement te laag.
Groet,
x10