Kan ik met de fischer rc4sc ook old-school parallel skien of moet ik dan meer ad Progressor van Fischer denken?
Wie o wie kan mij helpen?!
je kan met elke ski old scool skieen maar daar is tegenwoordig geen enkele ski meer voor gemaakt. Met een gemiddelde voorkant van 120 mm gaan de voorkanten als snel over elkaar heen en zo n ski is veel fijner om te skieen als deze gestuurd (lees gecarved) wordt ipv geslipt.
neem een paar lesjes en binnen de kortste keer gaat er een wondere werld voor je open.
Als je dan al tussen deze twee gaat kiezen neem dan de progressor 10
idd. overigens als je houdt van geslipt skien kun je misschien ook eens een hele andere richting kijken, die van de freeskis. Deze freestyle/freeride skis zijn vaak wat minder getailleerd en zijn wat makkelijker klassiek te skien. Voordeel is dat ze wat breder zijn en daardoor ook wat makkelijker door de pap of off piste te sturen.
Hallo John,
Ik heb zo'n 4 jaar terug diverse ski's kunnen testen om juist ook de ski te vinden waarmee je slippend kan skieen. De Fischer RX8 staken er met kop en schouders bovenuit (specs R14 116-66-98 lengte 170 cm). Echt een feest om op te skien. Ook carven gaat prima, al ben ik daar niet continue een fan van. Skies zijn goed stabiel om lekker hard mee te knallen, skies parallel tegen elkaar gaat heerlijk! Dit model is nu niet meer te koop (volgens mij) maar wellicht kun je de opvolger traceren.
succes
Sjaak
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?