Skiles in nederland voor kinderen

• Freetje

Het is nog ver, maar we willen volgend jaar ws toch eens gaan skien met de kinderen. Nu ben ik me aan het verdiepen in skilessen. We hebben hier 2 mogelijkheden, indoor in de sneeuw of op een rollerband. Zelf zou ik zeggen in de sneeuw, maar ja wie weet zeggen jullie wat heel anders.

Voor mezelf heeft de rollerband als voordeel dat de techniek goed wordt aangeleerd. Nadeel vind ik dat je niet echt het skigevoel van naar beneden gaan krijgt.

Sneeuw indoor geeft dat gevoel wel, en is miscchien leuker voor de kinderen.

• skiester

als het voor de eerste keer is zeker indoor in de sneeuw. Dat geeft het echte skigevoel.

• Freetje

Ja dat dacht ik eigenlijk ook al wel. En dan alle lessen? of zou het ook helpen als we de lessen op de roller baan doen. en af en toe zelf met ze gaan skien.

Hm ik snap eigenlijk niet dat ik twijfel. Maar ja rollerbaan is wel dichterbij. In het kader van gemakkelijker

• skiester

gewoon zo'n lessencursusje doen voordat je gaat, desnoods 2 (cursus is meestal 5 lessen). Laat het aan de pro's over en ga pas met ze skien als ze de basis hebben of als jij toevallig een kind hebt dat niets wil in de les en wel luistert naar jou. (meestal is het nl andersom).

• Freetje

Hee jij kent mijn kinderen:D

We gaan ze maar gewoon in de nepsneeuw op les doen. Zal eens kijken of er zomers extra aanbiedingen zijn. dan zijn ze al 2 keer op les geweest. Het is even investeren, maar ja. We hebben al gezegd dat er over 1 ding zeker geen discussie komt, en dat is over skilessen.

• Haai

Rollerbaan is veel effectiever omdat het bijna priveles is. en je kids maken veel meer skimeters de skihal is erg veel lopen en daarna 8 bochtjes skiën en vervolgens staan ze weer in de lift. Voordeel is wel dat het natuur getrouwer is maar gaat het vooral om voor de skitechniek zeg ik het glijtapijt

• Ewald

Is wat mij betreft afhankelijk van de leeftijd.

Tot 6 jaar lekker in de sneeuw maar als ze ouder zijn vind ik de rollenband een stuk beter.

Ze leren het daar veel beter dan in de sneeuw.

Na een cursus op de band wel lekker een keer naar een overdekte sneeuwbaan gaan voordat je richting de Alpen (of waar dan ook) rijdt.

• Joep

Skiles op de rolband is ons voor onze dochter heel goed bevallen. Begonnen toe ze bijna 6 was.

• Freetje

Meerdere meningen.:D Ik heb gelukkig nog alle tijd om er over na te denken. Misschien van de zomer een aanbieding in de sneeuw en vlak voor we weggaan op de rollerband. Alle opties zijn mogelijk:)

Maar nu eerst zelf een paar dagen skien. En wij hoeven niet meer op les.

• aldo

Rollerbanen zijn vaak dicht in de zomer maanden ( juli, augustus). maar vlak voor de sluit en net na de opening zijn er vaak leuke aanbiedingen.

En wil je je kinderen echt goed leren skieen, dan zou ik ze echt op een rollerbaan les laten nemen.

het is les met 2 tot 3 kinderen op een baan en ze krijgen dus echt individueel les. Geen wachten op iemand die het wat miner snel leert en ook niet altijd de laatste zijn zoals er altijd 1 is in de sneeuw.

Veel effectieve “sneeuw” meters

geen kou lijden tijdens het wachten

Veel zuiverdere techniek

Kortom doe er je voordeel mee