Luik

• Yvonne

Volgende week vertrek ik naar Oz-en-Oisans.

Ik rij altijd over Maastricht, Luik richting Frankrijk. Ik vind dit een prettigere route dan via Antwerpen, Brussel.

En dan volg ik de Maasoever en rij niet om via de ringweg. Vorige zomer nog zonder problemen deze route gevolgd.

Nu heb ik recent ergens gelezen dat er wegwerkzaamheden in Luik zijn.

Heeft iemand de afgelopen weken deze route gevolgd en klopt het dat er nog werkzaamheden zijn die voor meer oponthoud zorgen dan de ‘'normale’' oponthoud door vrijdagmiddag verkeer en stoplichten?

Alvast bedankt.

• kootje

Omdat in oktober nog volop gewerkt werd in Luik (jouw bedoelde route) hebben wij afgelopen januari de ringweg genomen. Het is wel om, maar de omleidingen in Luik zijn ook niet mis. Nu hebben wij hem op zondag gereden, geen idee hoe dat op zaterdag is, maar het reed lekker door, beter dan die omleidingen in Luik. Hoe het dus was in januari en nu zou ik je niet kunnen zeggen. Zou je even op een Belgische site moeten zoeken.

• Yvonne

Kootje, dank je wel voor je reactie. Ja, ik ga even zoeken.

Wij rijden op vrijdag al, dus altijd wel veel verkeer, zowel door de stad als op de ring. Ik ga inderdaad maar even zoeken op de Belgische site.

• ruud

Hoi,

weet je al wat meer. Voordat ik me in de beligische verkeersellende ga storten. Rond antwerpen zijn ze geloof ik nog aan het werk dus voor ons is de route via luik ook wel een optie.

gr

Ruud

• sylv

als je eventueel toch niet via luik wil of via brussel

wij namen vroeger altijd de route antwerpen, lille , reims..

een rustige route en rijdt ook snel aan..

groet

sylvia

• Marcel de Skier

Afgelopen week nog door Luik gereden naar Frankrijk, ging prima zonder wegopbreking.

• kootje

Inderdaad Marcel afgelopen weekend ook door Luik naar Frankrijk gereden. Zat in de auto te bedenken dat ik het hier moest melden. Vergeten dus. Maar het probleem zat hem ook niet in de heenweg maar de terugweg door Luik. Vanuit het zuiden naar het noorden rechts van de Maas. Hoe rij jij terug? En als dat door Luik is, wil je hier dan misschien ook even vermelden hoe de toestand in Luik is. Op internet heb ik ook niets kunnen vinden. Door Luik heen is echt wel korter.

• Marcel de Skier

Hoi Kootje,

Op de terugweg ook door Luik gereden.

Uit mijn hoofd afslag 38, net na de tunnel.

Geen oponthoud op zaterdagmiddag uurtje of 3

• kootje

Mijn dank, ga op de terugweg dus door Luik.

• Yvonne

Ik ben inmiddels terug uit Oz-en-Oisans.

Ik ben zowel op de heen-als terug reis door Luik gereden. Geen probleem gehad, zelfs niet op vrijdagmiddag op de heenweg. Op de terugweg inderdaad afslag 38 nemen. Daarna zorgen dat je nadat je op de rotonde rechtsaf bent gegaan, direct links aan gaat houden, dan heb je de Maas aan de linkerkant. Mijn navigatie hielp mee ;): continu in de linkerstrook blijven rijden.

Maastricht was, ondanks de werkzaamheden daar, ook geen enkel probleem.