terug uit Arabba

• Germaine

Hallo prikkers!

het is al weer een paar weken terug ( van 7-14 januari) maar toch even een klein verslagje van “onze eerste keer” skien in Italie.

We zijn erg positief over de Dolomieten ! Echt een heerlijke week gehad. Arabba was ons thuishonk. Waar er meters sneeuw in de rest van de alpenlanden lag, waren de Dolomieten net wit. De andere kant van de medaille was dat we toch elke dag hebben kunnen skien (goed en zonnig weer, 1 x een ochtendje sneeuwig) en de wegen superschoon waren (je moet toch een pas over…).

Helaas geen Sellaronde gemaakt omdat de wind roet in het eten gooide, maar dat mocht de pret niet drukken. Je moet je ook niet blind staren op “het rondje” want de super dolomiti skipas heeft genoeg in petto. We hebben heerlijke tochten gemaakt en het is waar; skien in Italie is superleuk. De hoeveelheid aan restaurantjes op de berg doet me nog verbazen. Heerlijk eten en drinken op de berg. Prijs/kwaliteitverhouding is echt dik in orde (pasta om je vingers af te likken voor 8,– en een warme choco (lees gesmolten reep chocolade) voor gemiddeld 2,60).

Arabba zelf is een klein dorp dat vooral op toeristen draait. Wel een heel gemoedelijke sfeer en ik kan restaurants Pordoi en Micky's grill van harte aanbevelen.

Qua skien is het heel persoonlijk en ga ik ook niet te diep in op welke pistes je zou moeten nemen. Wij houden van tochtjes maken, dus kom je overal langs en af maar als ik dan toch een aanbeveling mag doen is de Marmolada (gletsjer bij Arabba) wel een leuk uitje. De rode (snelweg)afdaling maakt de heenreis (een hele kabeltocht) meer dan waard. Ook een mooi panoramisch uitzicht op de Marmolada (3300m) is de moeite waard.

Wij komen zeker nog eens terug. nu nog een jaartje wachten …..

voor iedereen die nog gaat GENIET!!!

groetjes

• Richard I

Hoi Germaine,

Leuk om te lezen dat jouw eerste keer in de Dolomieten zo goed is bevallen. Weinig sneeuw en toch prima pistes, dat herken ik. Als ik naar de webcams kijk dan denk ik dat ik meerdere keren nog minder sneeuw heb meegemaakt. Toch heb ik altijd overal zonder problemen kunnen skiën. Je hebt ongetwijfeld gemerkt hoeveel werk ze maken van het prepareren.

Nog vijf weken dan ga ik naar Arabba. Althans, naar een hotel op de Campolongo pas tussen Arabba en Corvara. Ik wou zeggen: was het maar vast zover, maar nu ben ik even met het schaatsvirus besmet ;)

• dieteke

Wij waren hier in dezelfde week (Ortisei)maar dan voor de 8e maal! Nog nooit meegemaakt dat je niet kunt skiën.

Het eten is inderdaad voortreffelijk en de prijzen in vergelijk met Frankrijk zeker!

Als je hier een volgend keer komt, zeker naar het kerkje bij Pedraces (Santa Groce)gaan, hier kun je ook super lunchen.

Wat ook een mogelijkheid is om via Canazei met de bus naar Alba te gaan en dan naar de Rosengarten en het Ciampiacgebied.

Ik mag volgende week gelukkig nog een weekje naar Kirchberg maar volgend jaar zeker weer Dolomieten!

• Germaine

Ben bij het kerkje geweest maar helaas niet bij het restaurant naar binnen gegaan, was iets te vroeg voor lunch. Heel jammer als ik dat nu zo lees….

We moesten idd ook een beetje wennen de soms wat lastige verbindingen. Sta je ergens en moet je met een bus verder, er rijden dan ook taxi's af en aan en de richting waar naar toe is ook wat chaotisch (lees typisch italiaans) of moet je even een weg oversteken. Ach dat is allemaal niet erg.