Gear, wat gebruik jij?

• joostdej

In de voorpret naar mijn wintersport lijkt het me leuk om eens wat uit te wisselen over de gear die je gebruikt tijdens de wintersport, en je ervaringen ermee. Ik zal zelf aftrappen. (ik ga er trouwens van uit dat we zo'n topic nog niet hebben gehad…)

- Elan magfire 78 ski's (heerlijke ski's waar je wel een beetje voor moet werken, wel wat zwaar om naar de lift te sjouwen…)

- Nordica Enforcer skischoenen (nieuw met schuimbinnenschoen, ivm ‘rare’ voetvorm, ben benieuwd).

- Leki carbonskistokken met klikmechanisme (lekker licht, kliksysteem werkt super).

- Burton helm (niks mis mee)

- Oakley zonnebril (super, als het zachtjes sneeuwt houd ik deze gewoon op)

- Alpina goggle (veel beter dan de goedkope Sinner die ik hiervoor had (diepte zien en beslaan)).

- Peak Performance ski-pak (heerlijk warm, goed waterdicht, lekker veel zakken).

- Ski Tracks (app om hoogtemeters, afgelegde afstand en maximumsnelheid vast te leggen (Iphone))

Dat was het geloof ik, als ik nog wat ben vergeten hoor ik het wel. Met deze spullen kan ik optimaal genieten van mijn wintersport. Ik hoor graag jullie ervaringen.

• ruud

ik mis je sokken en je onderbroek nog.

• joostdej

@ruud ik draag nooit een onderbroek met skiën….

• ruud

blijven de sokken nog over

• joostdej

Falke….

• Rob

- Salomon Crossmax 8S

- Duret Carving 170 (monoski)

- Salomon schoenen

- Polaroid zonnebril

De rest (helm en de rest van de kleding) is te bestempelen als een “bij elkaar geraapte collectie” omdat ik op dat vlak merken niet belangrijk vind.

• skiester

ah leuk, een patser topic!

Daar ben ik heel goed in dus:

1 paar Armada ARV met Fritschi Freeride pro 175

1 paar Scarpa Spirit 3 Tourschoenen

BD vellen

Harscheisen

1 paar Whitedot Preacher (dikke ski's 112 mm) 179

1 paar Lange Race schoenen

1 paar BD tourstokken

1 paar Leki click

wat jassen - oa Salomon, Rossignol, Peak

wat Broeken - Rossignol, Mammut

thermos: Peak

tussenlaag (hoodies) Peak

vest Peak

helm: Giro

Rugzak: Snowpulse lifebag 15 (airbag), met BD schep en sonde

Arva Evo 3 pieper

Dainese back protector

Leki handschoenen comp met stokken

burton wanten

Venitex/Wepowder pisteur handschoenen

wollen onderhandschoenen

Sokken Xsocks, en iets van wol (moderne dunne wol)

• joostdej

@skiester: Het was nou niet echt bedoeld als patsertopic, maar veel meer voor het uitwisselen van tips en tricks. Zo zouden we wat kunnen leren van elkaar ;-)

• skiester

>:D<

• Snowy

Mijn lijstje is redelijk beperkt:

Ski's: Elan SLX Race

Stokken: Leki kliksysteem (voorheen carbon, maar die waren snel gebroken…)

Schoenen: Salomon

Jas: The North Face

Helm: Salomon

Handschoenen: merk weet ik zo niet. In ieder geval leer met bandjes eraan die je om je pols doet. Als je ze in de lift even uitdoet, liggen ze niet meteen in het water (of onder de lift in een beekje…)

Zonnebril: Adidas met een binnenbrilletje op sterkte

Goggle: geen! Een hekel aan die krengen (en mijn zonnebril sluit goed aan)

De rest: geen flauw idee welk merk. Gewoon een T-shirt van een tientje met daar overheen een katoenen pulli. Een simpele shawl als het erg koud is en doorsnee skisokken.

Thermo-ondergoed doe ik ook niet aan, heb het nooit koud tijdens het skiën (we gaan meestal in maart, maar ook bij -20 heb ik er geen behoefte aan).