route naar voralberg regio

• Michel

Hallo all,

Met de Krokus gaan we naar Oostenrijk, het montafon skigebied.

Op zich prima aan te rijden was de ervaring, maar met de krokus?

Wat is wijsheid hoe te rijden en wat te mijden?

En op welke tijd moeten we vertrekken?

Wie heeft er ideeen, zondag vertrekken is geen optie.

Ikzelf zou zaterdag in de loop van de dag willen gaan rijden, achter de meute aan, maar mijn vrouw denkt daar heel anders over, en wil het liefst zo vroeg mogelijk.

Ik hoor graag jullie ideeen en ervaringen.

Groet Michel

• Marinus

Probeer zoveel mogelijk de A7 te pakken, is de rustigste van alle wegen.

Bregenz Pfander, altijd lastig. Als je op tijd vertrekt, zeg tegen 04:00 ben daar rond de middag, kon het er wel eens erg druk zijn. Ik zou zeggen tussen 10:00 en 15:00 mijden die tunnel. Als je tegen 16:00 bij Bregenz bent is het nog goed een uur rijden (mits de files dan een beetje zijn opgelost).

Tenzij je extreem vroeg vertrekt (middernacht) is het zinloos om vroeg te vertrekken. Ik zou zeggen, wekker op 07:00 en om 08:00 rijden. Beetje mazzel kun je bij het diner aanschuiven rond 18:00

• joostdej

Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar vrijdagavond 21:00 naar bed, wekker op 1:00 en dan 1:30 rijden, kan je het zonder hard rijden in 8 uur doen, m.a.w. Zaterdag nog skiën……

Goede reis

• n

Bij goede omstandigheden lukt het wel in 7 1/2 a 8 uur. Verder is er weinig zinnigs over te zeggen.

Weersomstandigheden en verkeers aanbod zijn bepalen voor het verloop. Vooraf de weersituatie in de gaten houden.

Achter de meute aanrijden of ervoor uit 's nachts rijden zijn denk ik de beste opties.

Nina

• Marinus

4 uur slaap, 8 uur rijden en dan de latten op? Niet mijn idee van een ontspannen vakantie begin :D

• joostdej

Rijden afwisselen en in de auto nog ff slapen en tussen de middag wat langer lunchen…..

• Marinus

Kijk, daar gaat het al mis. Ik rij het hele stuk, vandaar dat we er meestal ook 10 uur over doen. Onderweg paar keer stoppen voor een bakkie.

• jacob

Het is Vorarlberg. (“voor de Arlberg”, de Arlberg is de grens met Tirol).

Drukte ontstaat altijd bij Bregenz. Daar moet je voor 07.00 uur zijn, of na de middag

• Marinus

Ja, dat zeg ik toch? Pfander?

• Henk

Kan je nog steeds via Lindau? Ik weet nog dat we vroeger vaak lang bij de grens in/bij Lindau moesten wachten, vanwege de drukte, om de grens over te komen, was een weg langs de Bodensee als ik mij goed kan herinneren en kwam je zo in Bregenz terecht…. Was voor het tunnel tijdperk….

Paar jaar geleden op de terugweg nog aardig lang voor de Pfander tunnel gestaan, onverwachts vanwege een ongeluk tussen twee touringcars. Toen moest ik daar ook aan denken maar kon op dat moment geen kant meer op.