Afgelopen donderdag met goed weer vroeg vertrokken naar St. Anton am Arlberg.
Voorspoedige reis, de wegen waren na de enorme dump inmiddels netjes voor ons opgeruimd. En een dump was het zeker. Nergens kon je over de rand langs de weg kijken daar lag de sneeuw te hoog voor.
Bij St. Christof werkelijk door een muur van sneeuw.
St Anton lag in de zon mooi te wezen. Snel naar het app. in St. Jacob. Prima in orde.
Skipassen geregeld, paar boodschapjes gedaan en lekker in 't zonnetje gezeten.
Volgende morgen vroeg met de skibus, die voor het app. stopte richting lift. Helaas liet de zon verstek gaan en stond er een straffe wind. Maar met de belofte van zon voor de rest van de dagen toonde we ons bikkels!
Boven door de harde wind veel stuifsneeuw maar wat lager tussen de bomen ging het prima.
De sneeuw was perfect.
De rest van de dagen alleen maar zon en strak blauwe lucht, nauwelijks wind. Alleen de tocht naar Lech die we gepland hadden voor maandag is helaas niet gelukt. Maakte de keus om via Stuben op de bus te stappen i.p.v. via Valuga. Fout! Waren toch vroeg vertrokken maar bij de bushalte stonden zoveel mensen en de bus gaat maar 1 x per half uur. Dus we zouden dan zeker 1 1/2 uur moeten wachten. Zonden vonden we. Dus die bewaren we voor maart. Net als de Mooswirt. Niet aan toegekomen.
Gisterochtend nog even lekker door de poeder, in de zon koffie en een broodje.
Daarna terug naar het app. omkleden, auto inpakken en om half 2 weer richting Nederland.
Conclusie: absoluut topgebeid, vooral voor off piste. Goed te bereiken, goede infrastuctuur. De skibussen rijden af en aan en stoppen vaak vlak voor of heel dichtbij de app. en hotels.
Even voor de typisch nederlandse noot: kwa kosten vond ik het meevallen. Skipas voor 4 1/2 dag 175,00, kopje koffie 3.50
een lunch tussen de 10 en 15 eur. incl. drankje. Boven of beneden maakte nog wel wat verschil. Maar dat is volgens mij overal zo.
Heb een paar heerlijke dagen gehad en nou mag ik in maart weer….!
Nina