Transfer Geneve-Abondance, goedkope tips?

• Marion1

Nog steeds in de race voor een lang weekend skieen, heb wat leuks gevonden, vliegen naar Geneve, maar dan houd het op.

Dacht zelf aan een busdienst o.i.d, blijkt dat voor een afstand van 65 kilometer 300 euro betaald moet worden voor een taxi, dat wordt me te gek….

Auto huur bedacht ik me toen,maar het goedkoopste is ook ruim 200 euro voor 4 dagen.

Als ik dat allemaal optel, kan ik beter met de auto gaan, dus heeft er iemand de gouden tip, familie of bekenden met een bedrijfje daar?

Als we vliegen, komen we op Zondag aan, rond 8.30, vertrek woensdag rond 13.00.

Naar Chamonix en Morzine gaat een goedkope pendel, maar niet naar Abondance, ik spit nog even verder…..

• Janneke

Voor het geval je voor Portes de Soleil kiest, maakt het je uit in welk dorp je terecht komt?

Je schrijft bijv. dat de buspendel wel naar Morzine gaat, maar niet naar Abondance.

En Chatel, Morgins, … ?

• Janneke

Marion, heb je deze site al geprobeerd?

Voor bijv. een transfer van Geneve naar Morgins:

http://www.ski-transfers.com/airport_transfer_to_Morgins_Portes_du_Soleil.php

Ook naar Abondance, Avoriaz, La Chapelle d'Abondance, Chatel, Les Gets, Montriond, Morzine, St. Jean d'Aulps, Champéry, Torgon, Val d'Illiez, Les Crosets en Champoussin.

• Marion1

Heb wat leuks gevonden in Abondance, vandaar dat ik daar een beetje naar toe neig….

Heb ook jouw adres bekeken in Morgins, maar wat ik nu heb gevonden is nieuw en nog goedkoper, kan verder weinig vinden op het www, of afwijkende datums of boven budget…

• Janneke

Ik ken die transfer site niet zelf hoor, maar dan zou ik 'm toch zeker proberen, met bestemming Abondance.

Eens kijken wat er voor prijzen uit voortkomen.

• Marion1

Ja, had ik gezien, maar daar zie je niet direct de prijs, omdat ik zulke mega bedragen overal tegen kwam, dacht ik eerst maar eens verder kijken…..

Het komt er nu op neer, dat voor het verschil van ruim 400 euro(vlucht/transfer) we makkelijk heen en weer kunnen met de auto, dus nu een afweging maken.

• Marion1

Moet ik i.d.d even doen, ik laat het nog weten, altijd handig hier in dit forum.

• Baasb

Als je de auto huurt en vanaf de france kant van het vliegveld ben je nog goedkoper uit. Ik betaal voor 4 dagen bij europcar 125 euro. Een kleinere auto was rond de 100 euro

• Marion1

Gelijk gekeken, maar ik kom niet goedkoper dan 155 euro, voor een Twingo, kleiner mag ook, maar ga verder zoeken, fijn dat jullie goede tips hebben!!

• Mark Hofman

Beste Marion,

Ik heb zelf in Geneve gewoond afgelopen jaren en je zit best nog wel een stuk verwijderd van de pistes (min 1 uur). Taxi is daarom niet te betalen. Er gaan wel bussen vanuit Geneve, maar deze zijn niet ideaal. Ik zou gewoon voorstellen om de auto te pakken en direct naar een skigebied te rijden. Als je een beetje zuinige hebt is het sowieso voordeliger!

Gr. Mark

www.wintersportdeal.com - De beste aanbiedingen voor al uw wintersportmaterialen op een rij!