Prijzen in wintersportgebieden

• Bert Martens

Dit item komt elk jaar wel weer een keer terug, hoe Hollands kan een posting zijn. Waarom nu dan weer ?

Welnu dit jaar zijn we wezen skiën in Zwitserland, de AletschArena om precies te zijn. Vooraf kregen we prijzen te horen die dit jaar in het Zwitserse berekend zouden worden voor verschillende zaken. Van de genoemde prijzen zoals €9 voor een cappucchino of een glas bier, €24 voor een kop goulashsoep met een stukje brood moesten we even slikken.

Nou, ik kan zeggen; Het is ons enorm meegevallen.

CHF 4 voor een Stange (pilsje) of Glühwein op de piste, CHF 4.50 voor een grote kop cappucchino, CHF 9 voor een grote kom soep en CHF 16 voor een grote pizza quartro stagione, waar je met twee man meer als voldoende aan had. Dit viel ons dus enorm mee. Bettmeralp was iets prijziger als Riederalp of Fiescheralp maar m.i. nog zeker acceptabel.

Skipas van €260 en skihuur van €160 was dan weer wel van een prijsniveau waar je niet blij van wordt. Ook in de winkels/supermarkten was alles (behoorlijk)wat prijziger als wat we in NL gewend zijn

Al met al is Zwitserland iets duurder als wat we gewend waren in Oostenrijk of Frankrijk maar niet zo exorbitant als vooraf was verteld.

Wat zijn jullie ervaringen met het prijsniveau in de wintersportgebieden dit jaar ?

• Marinus

We waren in Saalbach Hinterglemm. Elke middag met z'n 4-en (2 kinderen) uit eten geweest. Moest meestal zo rond de 55-65 Euro neerleggen.

Currywurst mit Pommes ~ €6,50

Wiener Schnitzel ~ €13,- tot €15,-

Spare ribs ~ €13

Halve liter Fanta ~ €4

Kindermenu's < €10

• skiester

een tip: in Zwitserland zijn de kindermenu's extreem goedkoop. Voor vrijwel dezelfde schnitzel met frites voor kids betaal je 8 frank ipv 20 frank. Maar je kunt het allen voor een kind bestellen. Vaak kun je ook siroop erbij bestellen, vaak zelfs gratis!!

• Haring Harrie

Marinus Schreef:

——————————————————-

> We waren in Saalbach Hinterglemm. Elke middag met

> z'n 4-en (2 kinderen) uit eten geweest. Moest

> meestal zo rond de 55-65 Euro neerleggen.

>

> Currywurst mit Pommes ~ €6,50

> Wiener Schnitzel ~ €13,- tot €15,-

> Spare ribs ~ €13

> Halve liter Fanta ~ €4

> Kindermenu's < €10

Ik ga vrijdag naar Saalbach, heb je nog aanraders in saalbach ???

• Luthieneke

Ik vond het enorm meevallen. We waren in Nauders en aten tussen de middag met kleine kinderen voor zo'n 25 euro. Meestal twee kaiserschmarn en een lasagne, met drie kleine glazen drinken en één grote. Kinderen lustten hun bord nooit op dus dat deden wij dan maar voor hen :D

• kootje

Vandaag op vliegveld Geneve; 2 cappuccino en 2 plakjes cake. Wilt u even betalen chf 19,– Vindt het nogal wat.

• skiester

tja das het vliegveld…

• Helga

Heb wel eens 10 euro moeten betalen voor 2 koffie, ergens in 3V. Dat vond ik wel wat.

Ik vind de prijzen meevallen, prijzen zijn redelijk gelijk aan elkaar. Of je nu in Serfaus bent of bijv Tignes. En je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

• Marinus

Nee, niet echt. Geen toprestaurants, maar ook geen slechte. Maar, ik heb er een stuk of 3 à 4 gehad van de 30 à 40….

Oh ja, contant geld meenemen. Plastic accepteren ze bijna geen van allen ::o

Zorg dat je er rond 11:20 bent. Om half twaalf loopt de boel ineens vol.

Oh ja, gebied tussen Vorderglemm en Leogang vond ik er tegenvallen. Korte steilere stukken afgewisseld door lange paden. Achterin het dal bij Lengau was het veel mooier en iets rustiger. Ik vond het er over het algemeen erg druk in S-H-L verscheidene malen toch een 10 minuten in de rij gestaan. Schönleiten 1+2 is helemaal een drama. Skibusseen vanaf Zell am See en Maishofen gaan niet verder dan hier en de Skicircus en Saalbach “Runde” komen bij dit dalstation uit. Op verkeerd tijdstip is het hier erg druk, vervolgens sta je dan ook nog eens in een 12 pers. gondel.

• Rob G

CHF 19.=, dus € 15 voor 2 capu en cake is inderdaad redelijk aan de prijs, maar airport prijzen zijn per definitie niet representatief