route flachau

• mi

Beste allen,

Komende week rijden wij van Nijmegen naar Flachau.

De vraag: A3 of A61/A8?

Iemand recent nog ervaringen?

Dank!

• skiester

A8 is een soort karrespoor, die zou ik sowieso proberen te vermijden…

• Marcel

Ik kom uit Den Bosch en ga al ruim 20 jaar naar flachau en wij rijden altijd over de A3.

In December zijn we ook geweest en toen waren er tussen Duisburg en Keulen wegwerkzaamheden. Een oponthoud van een kleine 10 min. Maar voor de rest een prima weg.

Tip: Als je moet tanken kijk dan of er een tankstation net van de snelweg is, deze zijn goedkoper ( soms 15 cnt per liter ).

Veel plezier en doe het rustig aan.

• Joep

A3. A8 is een grote bouwplaats. Toen wij terugreden afgelopen weekend stond er in Duitsland bijna nergens file, alleen tientallen kilometers op de A8, allebei de kanten op. En dat is eigenlijk altijd zo als ik door Duitsland rijd.

• Janneke

Wij hebben met de week van kerst heen en terug de drukke A3 vermeden en de rustigere A61 gereden… heerlijk rustig, bijna geen verkeer.

Alleen de heenweg zijn we via de A8 over Stuttgart gereden, wat een ramp, veel werkzaamheden, veel file en oponthoud.

Terug zijn we via Heilbronn gereden (vanaf Ulm via de A7 en A6), iets meer kilometers, maar veel rustiger en daardoor veel sneller.