Zaterdag-Woensdag 4 dagen skieen, waar?iemand tips?

• Haring Harrie

n Schreef:

——————————————————-

> Zat vorige week met een Spanjaard in de lift in

> St Anton: geen vlok sneeuw in de Pyreneen.

> Bovendien maar kleine skigebiedjes met een slechte

> infrastructuur volgens hem.

> Nina

Niet alles gelofen Nina !!!!

200 km piste aaneengesloten vind jij weinig ??? En er ligt sneeuw zat

Lekker met het vliegtuig naar Barcelona

• Rob G

Omgeving Innsbruck en vliegen met Transvia? Aankomst INN om 09:00

PdS is ook niet slecht, vaak gedaan eind maart, vliegen op Geneve (kan met Easyjet) en dan met de trein.

• skiester

mss veel pistes maar sneeuw ligt er nu nauwelijks!

• Mi

Ik snap je vraag qua hoogte, maar met de huidige overvloedige sneeuw was ik heel blij dat flachau niet zo hoog ligt afgelopen week. Qua rijden/afstand ideaal!

Misschien last minute?

• Marion1

We gaan naar Damuls, lekker dichtbij en redelijk low budget, skipassen/hotel etc zijn daar net nog wat betaalbaarder dan elders, en genoeg kilometers te maken voor 4 dagen, heb er zin an

Andorra zou ik nooit heen gaan, Spanje is voor zomers, trtkt me in de winter totaal niet, zeker niet als je dan nog es uren in een bus moet zitten vanuit Barcelona….

• Ewald

Even een Nederlands vraagje:Je hebt het over low-budget; wat ben je ongeveer kwijt voor hotel en pas? Is dat echt minder dan in andere gebieden?

• Helga

Wat vind jij low-budget voor hotel en pas?

• Marion1

Wat ik in de bekende gebieden(st Anton, Serfaus, Ischgl etc) tegenkwam, is dat ik niet voor 4 nachten kon boeken, ja, last minute,maar ik wil nu iets vast hebben staan….

Vandaar eens gekeken naar wat minder bekende gebieden als bovenstaand,ichtbij in de Voralberg, daar was qua pas en hotel betaalbaarder de dorpen Damuls en st Gallenkirch.

Skipas Damuls =258 2 personen voor 4 dagen

Skipas st Anton= 322 ;; ;; ;; ;;

Skipas Ischgl= 345

Skipas Saalbach= 298

Skipas Montafon =285

Best wat verschil, heb net naar kilometers gekeken, met 4 dagen skieen = 110 km genoeg!

Wij hebben nu een package van hotel/hp/skipas 3 dagen voor 684 euro met z'n 2en, moet ik voor 1dag een pas bijkopen en met de auto erheen.

Ik vindt dat een mooie deal, zit toch liever in onze auto dan een bus, en 4 dagen skieen voor zo'n bedrag, vindt ik goed te doen.

Goedkoper is er vast wel, maar zo low budget hoeft ook weer niet, Bizz travel, Snowtime etc gaan voor minder weg, maar dan moet je bussen…

• Marcel Vaessen

Beste Marion,

Ik weet niet in hoeverre je a vast zit.

Maar wij gaan met een groep van 8 met carnaval (18 feb) een week naar Saalbach.

Wij verblijven niet in Saalbach of Hinterglemm zelf, maar in Gasthof Gemmerhof, bij het dorpje Viehofen. Zo'n 10 min van de gondel in Vorderglemm.

Het kost 38 euro half pension en zo'n 230 euro voor de skipas. We zijn dus met 500 euro klaar voor een week.

Ik neem aan dat je daar ook minder dan een week kan boeken, en dat zit je redelijk goedkoop.

www.glemmerhof.at

wie weet kan je je voordeel er nog mee doen.

Groet,

Marcel.

• Marion1

Bedankt voor de tip, maar ga in geen geval in de crocus, mij te druk….

nu zitten we op 300 meter van de lift,vindt ik fijner dan eerst een bus of auto te moeten pakken, voor 4 dagen is Saalbach te ver rijden, is ruim 150 kilometer verder dan Damuls.