Zaterdag-Woensdag 4 dagen skieen, waar?iemand tips?

• Marion1

Heb mijn zinnen gezet op half Maart, voor weinig even heen en weer, eigen vervoer of bus/trein.

Liefst Oostenrijk weer eens, dorp minimaal 1200 meter, km piste minimaal 100 km, afstand liefst niet meer dan 1000 km.

Dit wordt een tussendoortje, dus mag niet veel kosten, makkelijkst is all in of een hotel hp.

Iemand een leuke tip, google me suf, vakantieveilingen etc, maar zie(nog) niets Alvast bedankt

• Helga

Misschien kijken of je goedkoop treinticket (bijv via Bahn.de) kunt krijgen naar bijv St Anton. Via VVV proberen een acco te regelen, zo ben ik er wel eens redelijk goedkoop een paar dagen geweest. Voldoet verder wel aan je wensen.

• Marion1

Met de auto is ook goed, baas betaald een groot gedeelte, en st Anton is prima i.d.d, al eens vaker eind Maart geweest, was prima.

Eerst maar eens kijken of het uberhaupt door kan gaan, heb nog een schoolgaand kind van 11 die ik moet onderbrengen…

• Henk

Ik weet dat Oostenrijk je voorkeur heeft maar wij, groepje vrienden, zijn in de loop der jaren een aantal keren naar Morgins geweest en als je voor het skiën gaat is het daar prima en nog redelijk goedkoop wat onderkomen betreft. Gezelligheid, tja, het is een klein dorpje met een paar cafeetjes, 1, welke weet ik niet meer, daar hadden we het wel aardig naar onze zin. Ik waarschijnlijk ken je PdS wel maar op de berg zijn zeker wel een aantal leuke tentjes te vinden voor een hapje en drankje. Een aantal van ons gaat dan een hele week, een paar, zoals ik, gaan dan dinsdag midddag opweg zodat we van woensdag tot en met zaterdag middag kunnen skiën en daarna, zaterdag middag opweg naar huis. Morgins is goed te rijden in zo een kleine 9 uurtjes. Maar goed, het is geen Oostenrijk….

Hier een klein verslagje van een van onze tripjes: http://gooischerondenrenners.nl/morgins2009.htm

• Janneke

Tja, ik weet natuurlijk niet wat jij veel of weinig vindt kosten.

Maar voor Oostenrijk heb je een pension/hotel incl. ontbijt vanaf ca. 40 euro per nacht, of hotel met HP vanaf ca. 60 euro.

West Tirol (ca. 850 km) is natuurlijk minder ver dan Oost Tirol (950 km).

Met de bus zal moeilijk worden, die gaan meestal vrijdagmiddag heen/aankomst zaterdagochtend, en zaterdagavond terug/aankomst zondagochtend. Alhoewel er ook wel reisorganisaties zijn die midweek/weekendreizen aanbieden (maar ik weet niet of dat met vervoer is).

Als je half maart voor niet te veel geld wilt gaan, moet je misschien nog even wachten tot er lastminutes worden aangeboden (is nu nog te vroeg). Volgens mij zijn er in maart geen vakanties, dus is er overal plek genoeg.

Kijk anders eens bij de bekende wintersportaanbieders (Sunweb, Bizztravel, …).

• Janneke

Morgins is zeker goed te doen. Je zou La Foret eens kunnen proberen (eenvoudig verblijf op basis van halfpension), Nederlandse eigenaar Rob en Zwitserse echtgenote Roos.

Mocht je ze contacteren, doe ze dan de groeten van mij. Oh ja, en als je boekt, vraag dan om een kamer in het bijgebouw La Foretje, dat is wat rustiger dan het hoofdgebouw.

PdS is dan wel geen Oostenrijk, maar heeft hele leuke plekjes om te lunchen (zoals het geitendorp).

Het is geen Oostenrijk, het is geen Frankrijk, het zit er echt tussenin.

• Haring Harrie

http://wintersport.sunweb.nl/andorra/grandvalira/encamp/hotel_riu_blanc.htm?view=prices&objectIndex=2&month=20123&dur-x&transporttype=VL#dur-x

Voor 479 euro zit je in andorra

Dit is half pension. vliegreis barcelona, en ski pas

vorig jaar geweest heel leuk gebied, en thuisblijfen is duurder X(

kost je wel even wat extra dagen maar dubbel en dwars waard

Morgins ben ik ook geweest maar ligt behoorlijk laag dus ,middags vaak pap sneeuw en bloedheet in het zonnetje

• Janneke

Oh ja Marion, misschien kun je alvast zelf een voorselectie maken via www.wintersporters.nl.

Klik op skigebieden.

Vul je criteria in (Oostenrijk, beoordeling, grootte skigebied, type pistes, hoogste punt, afstand).

Dan blijft er een selectie gebieden over die aan die criteria voldoen.

Je kunt dan zelf alvast een beetje kijken welke skigebieden/dorpen je aantrekken, en als je dan min of meer je keuze gemaakt hebt, opnieuw specifieker naar tips vragen….

• Marion1

Goeie tip Janneke, ga ik eens bekijken.

Frankrijk is ook prima, maar ben net terug en de laatste jaren veel geweest, Kerst 2012 ook alweer geboektin Frankrijk, dus wat anders is nooit weg…

• n

Zat vorige week met een Spanjaard in de lift in St Anton: geen vlok sneeuw in de Pyreneen. Bovendien maar kleine skigebiedjes met een slechte infrastructuur volgens hem.

Nina