In Les Arcs

• kootje

Vanndaag aangekomen in les Arcs. Weg was schoon tot Arc 1800. Van Charvet naar Chantel lag nog aardig wat op de weg, maar gelukkig dit laatste stuk geen sneeuwkettingen nodig gehad. Vanuit de garage weer naar boven is nog maar de vraag of dat lukt, maar dat zien we wel.

Prachtig weer vandaag. Geweldige pistes, maar denk niet dat ik ze zal voelen onder m'n ski's. Grrrrr.

Sneeuwhoogte tot aan de balkonranden.

En deze hangen er ook weer, vorig jaar niet gezien.

• Freetje

Wat een rijkdom, :) Ondanks dat je niet kunt skiën, heel veel plezier in jullie huisje

• Snowy

Ziet er prachtig uit hoor! Veel plezier daar.

Wel zuinig op de sneeuw zijn, ik kom pas op 16 maart die kant op… Ben jij er dan ook weer?

• atomic

Dat ziet er mooi uit. Een prachtig blauwe lucht en verse sneeuw.

Deze combinatie heb ik in Les Arcs nog niet meegemaakt. De eerste keer hadden we veel verse sneeuw maar ook veel bewolking en mist. Het jaar erna hadden we heel veel zon maar rond het dorp geen verse sneeuw.

Geniet er van !

• kootje

Genieten zal ik zeker doen. Of ik 16 maart hier ben is niet helemaal zeker. Misschien ben ik dan net terug in Nederland, maar je kunt hier op de prik wel zien of ik er dan ben. ….En altijd welkom.

Wederom een schitterende dag. Vanmiddag hoorden we van de uitbater van Le Tonneau in Bourg dat er sinds 16 december 2 meter sneeuw was gevallen in Bourg. Wel de meeste sneeuw in 10 jaar. Enorme bergen weggeschoven sneeuw liggen er, die met vrachtwagens vol worden weggehaald en in de Isere worden gedumpt.

Morgen naar Geneve, zoon en partner ophalen voor een klein weekje boarden.

• Jean

Je boft Kootje, volgens veel mensen belooft dit de mooiste week van het seizoen te worden, enorm veel sneeuw gevallen en nu een zonnetje.

Wij zijn vrijdag weer terug gekomen uit Vallandry. De eerste dagen hebben we heerlijk kunnen skiën maar woensdagmiddag begon het al te sneeuwen, donderdag was het helemaal niet mogelijk om te skiën en ook vrijdagochtend sneeuwde het nog. Gelukkig ook nog twee zonnige dagen gehad.

We hebben voor het eerst in al die jaren, bij aankomst en bij vertrek de sneeuwkettingen moeten gebruiken om boven of beneden te komen.

Wij vonden het wel een fantastische ervaringen al die sneeuw, bij ons huis hebben we nog nooit zoveel sneeuw gezien, moesten door hoge meters sneeuw om bij de garage te komen. De berg sneeuw die op de buitentafel lag werd met de dag groter.

Heel veel plezier in Les Arcs, wie weet treffen we elkaar nog een keer.

Gr. Jeannet

• skiester

ze kunnen het beter ergens bewaren voor einde seizoen, voor het geval het opeens helemaal niet meer sneeuwt….

• kootje

Nee joh, dat zijn die vieze hopen die ze van de wegen hebben weggeschoven in Bourg St. Maurice. Niet hierboven??

• kootje

Zou leuk zijn om elkaar een keer te treffen. Wederom een stralende dag. Gaan zo naar Geneve.

Overigens hebben we op 4 maart 2006 ook zo'n verschrikkelijk pak sneeuw gehad, waardoor in de ochtend de skibussen ook niet konden rijden.