Terug uit Wengen

• Joep

Net als de andere vakantiegangers die afgelopen week onderweg waren hebben wij ook een turbulente week achter de rug in Wengen. Gelukkig geen problemen met heen- en terugreis. Wel 2,5 dag amper geskied i.v.m. de weersomstandigheden. Twee dagen stromende regen maar ook veel nieuwe sneeuw. Al met al een geslaagde vakantie in een mooi skigebied. Foto's plaats ik misschien later nog wel. Ik heb er zelf niet veel gemaakt maar mijn schoonvader wel.

• Rob

Het is en blijft een prachtig gebied met prima infrastructuur. Ken het ongeveer als m'n broekzak, zowel met als zonder sneeuw.

Na 2 jaar met de club in Grindelwald gezeten te hebben, vertrekken wij zaterdag naar Adelboden, zo'n 35km ten westen van Wengen.

• Joep

Ook leuk, Adelboden. Zijn wij ook al eens geweest en in de krokusvakantie gaan we naar Lenk. Jungfrauregio kennen we vooral van de zomer erg goed, 's-winters waren we er pas twee keer.

• Rob

Jungfraugebied ook voornamelijk van de zomer, 4x winter (2x Gwald, 2x Wilderswil)

Net terug uit Adelboden, ook een fraai gebied, maar qua entourage en skimogelijkheden vonden we (11 pers) het Jungfraugebied beter.

Kant van Lenk vonden we overigens leuker dan de Adelboden kant, helaas kun je vanaf de Hahnemoos niet naar Lenk via een dalafdaling, moet met de gondel. Dat is voor ons de aanleiding geweest om in Adelboden te gaan zitten.

• Joep

Wij hebben in de krokus een huisje aan de Lenk-kant van de Hahnenmoos (Bühlberg). Dat kan je skiënd bereiken. Alleen wel een heel smal weggetje rijden naar Lenk om boodschappen te doen etc. Ik ben met je eens dat de Adelboden-kant wat minder interessant is. Voordeel van Lenk is dat je ook nog naar de Betelberg kunt (overkant van het dal) of met de trein/auto naar St. Stephan, wat weer een instap in het skigebied naar Gstaad geeft.

• Rob

Bettelberg zijn we ook een dag geweest, was ook leuk.

Volgend jaar waarschijnlijk weer naar Oostenrijk, helaas …..

Ik ga liever naar Zwitserland, maar ik moet rekening houden met de wensen van de leden en die willen Anton aus Tirol en DJ Otzi……

Verder is het er bij velen niet in te krijgen, dat Oostenrijk zo langzamerhand net zo duur, zo niet duurder is dan Zwitserland.