Ik heb een vraaje aan Janneke. Jij bent vorig jaar met de trein een dagje naar Kirchberg gegaan, vrijdag heen, zaterdag skien en zaterdagavond weer terug. Was dat wat?
hoor graag je ervaringen
Sjaak
Ha Sjaak,
Ja, het was zeker wat. Vooraf verklaarde iedereen me voor gek, en zelf had ik ook mijn twijfels, maar ik dacht, als ik het niet probeer, weet ik het niet.
Het is me al met al echt reuzegoed bevallen, en op zich voor herhaling vatbaar.
Vrijdagavond vertrokken, zaterdagochtend aankomst in Kirchberg.
Vlak voor aankomst hebben we in de treincoupé alvast onze skikleding aangedaan.
En in de aankomsthal onze skischoenen aangetrokken, gympen in een rugzakje. Dat rugzakje was eigenlijk alles wat we bij ons hadden. Dus in die rugzak zaten onze gewone kleren (trainingsbroek, t-shirt, trui, sokken), gympen, skischoenentas, skihoes, en een paar toiletspullen (tandenborstel, deo). Meer hadden we geloof ik niet bij ons.
Ik meen me te herinneren dat we rond 9 uur onze skipas al hadden en met de lift naar boven gingen.
Lekker de hele dag geskied, zelfs een koffiepauze gehouden, tussen de middag lekker geluncht, en in de namiddag ook nog heerlijk op een zonnig bergterras een biertje gedronken. Aan het eind van de dag in Kirchberg nog even een après-ski kroeg in voor een drankje, toen een hapje gegeten, na het eten weer naar het station, en ons in de trein weer omgekleed.
Er rijden bussen af en aan tussen het station (niet vlak voor het station zelf, ik geloof iets van 200 m lopen) en de skilift, dus ‘s ochtends vanaf het station klein stukje lopen, de skibus in, en bij de skilift uitstappen. ’s Middags bij de skilift de bus in, in het dorp uitstappen en het laatste stukje terug naar het station lopen. Eitje.
Als je nog meer info of tips wilt hebben, laat maar weten. Skiester heeft het over kluisjes, dat kan ik me niet herinneren of die er waren. Maar als je niet te veel meeneemt en je je bagage tot het hoognodige beperkt, heb je geen kluisje nodig.
hallo, bedenk wel dat in het weekend 20-21en 22 januari de hanekam wedstrijden er zijn en niet overal zomaar heen kan skieen op diverse plekken moet je betalen vanuit die plekken kom je langs het parcour dus daar moet je even opletten ga in elk geval niet richting Kitzbeuhel veel pleizier mvr.groet Cees
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?