Junior Slalom ski of volwassene slalom ski?

• Erik

Hallo,

Ik ben een vraagje.

Voor mijn dochter van 13 wil ik nieuwe slalomski's kopen.

Ik heb de keus uit junior slalom ski's of volwassene world cup slalom ski's, allebei 1,56m

Ik twijfel wat het beste is, want ze kan zeker leuk skien alleen is ze nog niet echt heel goed in de slalom.

Ze is 1,72 groot dus, dus de ski's moeten zeker wel min. 1.55m zijn, ze weegt ongeveer 60 kilo.

Maar nu de vraag moet ik nou voor haar junior of volwassene ski's aanschaffen, ik weet niet goed wat het verschil is.

• Joost

Hoi,

Ik zou voor een juniorski gaan.

Deze zijn namelijk minder stijf, waardoor ze beter te buigen zijn. Een volwassene worldcupski is op dit moment nog te stijf voor haar. Je ziet bijvoorbeeld jongens van een jaar of 15-16 wel op de dames variant van de worldcupski staan. Maar die jongens zijn een paar jaar ouder en sterker.

Tegen de tijd dat ze de juniorski ontgroeid is, dan is ze ook een stuk sterker, waardoor ze dan kan gaan kijken voor een dames slalomski.

• skiester

zeker junior. als ze 13 is en 172 dan is ze waarsch hard gegroeid en heeft ze nog niet de kracht voor haar lengte. waarsch ook daarom nog niet goed in slalom want daar heb je een sterke lichaamsspanning voor nodig.

maar waarom perse slalom ski's? gaat ze wedstrijden doen? want anders kun je ook kijken naar freestyle ski's, heel veelzijdig, soepel en erg cool…