Hoi allemaal,
De laatste 2 dagen voeg ik even samen in één deel.
Voor wat betreft het weer kan ik zeggen dat de sneeuw langzaamaan steeds minder werd.
Donderdag hadden we zware sneeuwval maar in dit geval hadden we het voordeel dat La Clusaz relatief laag ligt voor een Frans skidorp.
Dat betekende voor ons dat, ondanks de wind, bijna alle liften open waren. (Dat gold ook voor vrijdag)
We vertrokken donderdagochtend vanaf de camping op ski's over de groene piste.
Echter, door de zware sneeuwval was dat vooral lopen en weinig skien; oftewel een goede warming-up voor de rest van de dag.
Na de berechte sleeplift kwamen we aan in het hoofdgebied en daar was de piste aardig geprepareerd. Later bleek dat de andere pistes overdag niet bijgeprepareerd werden het kwam er dus op neer dat we OP de pist OFF-piste moesten skien.
Op eren bepaald kwam mijn jongste dochter (7 jaar) aan de zijkant van de piste terecht en hoewel ze dus OP de piste was verdween ze zowat compleet onder de sneeuw.
Mijn zwager deed gelijk gelijk zijn ski's uit om haar te helpen…..echter: zij skiede gewoon door en hij kreeg zijn skies bijna niet meer aan ><
Door de meesten van ons werd voor het eerst in zulke zware sneeuwval geskied en hoewel het wel zwaar was vond iedereen het toch een mooie ervaring.
Op de afsluitende dag was er nog wel wat sneeuwval maar die was een stuk minder. 's Middags kwam zelfs een lekker zonnetje door.
Ook die dag gingen we weer naar het Manigod-gedeelte van het gebied.
Sommigen geheel op skies, de snowboarders via de bus en de piste en mijn zus geheel met de bus. Na haar valpartij van dinsdag en de knieproblemen (nu aan haar ‘goede’ knie) heeft ze besloten dat skien niet echt haar ding is.
Het was die dag echt een foto-paradijs en we hebben dan ook nog mooie plaatjes geschoten.
Tevens lukte het om die dag alsnog mijn camera (BullitHD) aan de praat te krijgen.
Al met al een leuke vakantie maar we gaan waarschijnlijk niet meer naar La Clusaz terug.
Ik zal later nog een beeld van het skigebied schetsen zoals wij het beleefd hebben.
Dit werkte trouwens erg goed als lift voor de snowboarders:
http://www.youtube.com/watch?v=X6dwikR60AQ
http://www.youtube.com/watch?v=GdESmvOJSaA