Verslag La Clusaz

• Ewald

hoi allemaal,

Bij deze een eerste verslag uit een vochtig La Clusaz.

Toen we zaterdag aankwamen kwam de regen met bakken uit de hemel en we hadden weinig hoop dat de pistes zondag nog te skien zouden zijn. De verwachting was nml. ook voor zondag niet al te best.

We hadden dan ook afgesproken om uit te slapen maar toen we wakker werden bleek de zon door te komen.

Dus snel alles regelen en de berg op.

Mijn zus en zwager hadden wat pech onderweg gehad en waren pas in het nieuwe jaar om 2.00 uur aangekomen.

Zondag hebben we heerlijk geskied. De zon scheen heerlijk maar het was wel wat ‘“werksneeuw ”’. Ondanks de regen zien de pistes er nog prachtig wit uit.

De “beginnelingen” hebben het prima gedaan.

Vandaag begon de dag weer met regen dus het zwembad bood uitkomst. In het begin van de middag ging de regen over in sneeuw en zijn een aantal van ons weer gaan skieen. Het zicht was niet al te best maar alles beter dan regen. Ik had een simpele val en heb mijn kuit geblesseerd maar geen gezeur, skieen!!! Morgen beloofd een mooie dag te worden dus moet de wekker vroeg gezet worden.

De foto's laten nog even op zich wachten. De verbinding is nogal slecht.

• Ewald

• kootje

We wachten het vervolg af. Veel plezier nog.

• Ewald

Deze dag is beschreven door mijn neefje Bouke en dat heeft hij erg goed gedaan.

Ik heb nog 2 neven en die mogen de andere dagen beschrijven.

Omdat we vanwege panne met de auto oudjaar gemist hadden hebben we dat op 2 januari nog even over gedaan:

Dinsdag 3 januari zou een mooie dag worden. Overleg over de walkietalkies hoe en wat. De skiërs zouden vanaf de camping vertrekken over de groene piste. Nina en ik zouden samen met Harry in de auto naar het dorp gaan. Harry moest namelijk nog in de garage zijn voor een verloop stekker. Nina en ik stapte uit bij een tussen stop en moesten nog wachten op de skiërs.

Na enkele minuten kwam er een groep op ski’s aangeploeterd. We gingen met de hele groep de sleeplift in. Alleen meerdere dingen gingen hier fout. We hadden afgesproken om bij het tussenstation uit te stappen, maar Hidde ging voort. Dus de rest volgde.

Nina had ook moeite met de lift, haar snowboard-binding schoot los en haar board gleed naar beneden. Beneden werd haar snowboard opgevangen door een skileraar. Na enig ongemak, werd haar gezegd dat ze misschien wel in de gevangenis kom komen. Maar Nina liet zich niet van de wijs brengen en spurtte weer naar boven. Boven op de piste hadden Monique en Sanne ongemak met de eerste afdaling. Sanne ging na een tijdje lekker op ski’s de piste af. Monique gleed op de kont van de helling naar beneden, met het gevoel dat heel de week niet meer geskied werd door haar.

We gingen verder, want de volgende pistes wachten niet op ons. We splitste op in twee groepen. Een oefengroep en een zo genaamde tourgroep. Ik zat in de tourgroep samen met Hidde, Nina, Jelle, Kari en Ewald. Deze groep heeft mooie stukken piste ontdekt. En we hebben mooie afdalingen gemaakt. Nina en ik als boarders hadden het soms moeilijk met de groene pistes. We komen op platten stukken zonder stokken namelijk niet vooruit.

Na vele liften en groene- , blauwe- en rode pistes kwamen we terug op de plek waar Anita, Elin, Sanne, Harry en Monique de skisport beoefenden. Na hier enkele rondes te hebben gemaakt vertrokken we terug naar het huisje. Nina, Hidde en ik over de piste. En moeders met de gondel.

Na de reis met de bus en aangekomen in het huisje. Lag na een borreltje en een hapje een warm zwembad te wachten waar we onze spieren hebben ontspannen. Nina en Hidde verzorgde vandaag de warme maaltijd. Heerlijk gegeten. Zo nog ff borrelen, maar daarvoor nog ff een eind aan dit verslagje maken.

Groeten Bouke.

• Ewald

Deze dag begon vanmorgen vroeg met veel regen maar gelukkig werd dat rond 7.30 uur veravderd in sneeuw.

Na het ontbijt en het maken van afspraken vertrokken we weer in verschillende groepen naar de ‘wigwam’ waar we hadden afgesproken. Samen met Hidde, Sanne en Nina vertrok ik in de bus naar de gondel. Na een lange busreis kwamen we aan in het centrum van La Clusaz. Met gondel omhoog kwamen we aan op de top van de berg waar we Harry, Jelle, Kari en Anita tegen kwamen.

Samen met hun vertrokken we naar de andere kant van het skidomein. Na een stoeltjeslift kwamen we bij een plek waar we even lekker gingen skiën en snowboarden. Na het nemen van bospaden samen met Hidde en Kari en de lift terug naar boven gingen we via een groene piste naar de plek waar de rest wachtte. Nina en ik hadden moeite met het vooruitkomen op het board. Wij maakten onze bindingen los en gingen op het board zitten. Al sleeënd kwamen wij meters vooruit. Ik voorop, maar Nina had me al snel in de binnenbocht ingehaald. Een steile helling stond ons nu te wachten met daarna een scherpe bocht. Nina voorop, en de rest erachteraan. Ik met me kont op het bord naar beneden met het gevoel dat Nina allang weg was. Ik kwam de bocht om… Enkel Nina lag ergens diep in de sneeuw buiten de piste. We vervolgden onze reis.

Eenmaal aangekomen op de afgesproken plek dacht Hidde ff stoer aan te komen skiën, enkel dit liep anders af dan hij verwacht had. Na het remmen en het maken van een mooie sneeuwstorm viel hij pardoes over een net-hek met meerdere paren ski’s en stokken. Ewald, Elin en Monique lagen in een deuk om datgene wat ze zagen. Vele afdalingen en tochten hebben we in dit skigebied gemaakt wat er ook weer mooi bij lag met af en toe sneeuwval.

Om half 4 was het tijd om weer richting de huisjes te gaan. Een groep met de ski’s. En een groep met de auto. Om 4 uur kwam de groep met de auto aan. Harry en ik gingen naar de garage om de auto op te halen.

Aangekomen met de auto bij het huisje was de skigroep ook net aangekomen. Ik wacht nu tot het stukje afgerond wordt maar ben van plan nog ff te gaan liggen op bed, om op energie te komen voor het diner van vanavond.

Groeten Bouke.

En hoewel er helemaal geen zon voorspeld was konden we toch mooie plaatjes schieten.

Hieronder een paar voorbeelden:

• hakke

heel leuk om te lezen en volgens mij hebben jullie beter weer dan wij dat hebben

• Janneke

Tipje voor Nina: zo snel mogelijk een veiligheidsstrap aanschaffen!!!

Die maak je bijv. aan een kant vast aan je board, en aan de andere kant met een clip vast aan je broek of schoen. Mocht dan je binding losschieten, kan je board niet wegglijden… vergeet niet, als zo'n board weg glijdt, kan dit levensgevaarlijke situaties opleveren, met een beetje snelheid is zo'n board zo scherp als een mes, en kun je er iemand mee onthoofden.

Ik heb vorig jaar een simpel strapje gekocht bij Perry, kostte maar 2,50 euro!

• Ewald

Waar zit jij dan?

De humoristische kant komt van mijn neefje…de eer komt hem toe.

• hakke

valthorens

• atomic

Hallo Ewald en Bouke,

Volgens hebben jullie in jullie vakantie lekker kunnen skieen/boarden. Tijdens de zonnige perioden hebben jullie ook mooie foto's gemaakt. Zeker die foto van die bomen met de sneeuw erop. Die foto zou zo in een brochure kunnen.