Genoten! En alweer op zoek...

• Luthieneke

Allereerst de beste wensen voor 2012! Dat het maar een mooi, sneeuwrijk jaar mag worden :)

Wij zijn gister teruggekomen van een heerlijk weekje Nauders, voor ons de eerste keer met kinderen (boarden en skiën allebei zelf al heel wat jaartjes). Het viel ons 100% mee hoeveel we hebben kunnen skiën. De meiden vonden het allebei geweldig, hebben vol trots hun oorkonde en medaille in de kast hangen.

De reis terug was winters maar op zich nog goed te doen, 6.00 vertrokken en 18.00 aangekomen (net boven Amsterdam). Mazzel gehad dus.

En nu, nu ben ik alweer op zoek voor de eerste kerstweek van 2012… :) Wat ons ietwat tegenviel aan Nauders waren toch wel de beperkte mogelijkheden binnen het gebied van Nauders zelf, en misschien kunnen jullie ons helpen zoeken naar een betere locatie. Men schermt met 120 km pistes maar een deel daarvan ligt niet in het gebied van Nauders zelf maar in een ander gebied, is bereikbaar met een skibus.

We kiezen in principe voor Oostenrijk aangezien daar ‘s ochtends én ’s middags lesgegeven wordt (in Frankrijk alleen 's ochtends is mijn ervaring). Wat we zoeken is een gebied met een gondel vanuit het dal, dat uitkomt in een soort kommetje waar dan meerdere liften en pistes op uitkomen, en waar het liefst ook nog de kinderskilessen gegeven worden. We zoeken het zo geconcentreerd mogelijk, we willen niet met een bus naar een ander gebied ivm de tijd die dit kost om terug te komen ivm een eventueel noodgeval met de kinderen.

Iemand van jullie misschien leuke suggesties? Zou bijvoorbeeld Kaltenbach aan onze “eisen” voldoen, weet iemand waar daar de kinderskilessen gegeven worden? De jongste is dan bijna 5 en zal de eerste paar dagen nog niet echt de pistes op gaan gok ik (heeft nu alleen 's ochtends les gehad).

• Marinus

Ga eens 40 KM boven Nauders kijken in Serfaus of Fiss.

• clauss

Zoals Marinus al schreef lijkt het gebied van Serfaus / Fiss mij dan een heel goed uitgangspunt.

Vorig jaar gezien hoe goed alles daar geregeld is. Fiss is denk ik qua prijs kwaliteit en rust ivm de kids de betere keuze.

Kies voor een acco enigszins in de buurt van de gondel liften / Hexenalm, mooiste is dan de skies daar ook te stallen natuurlijk.

Weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar voor de jonge garde is er Bertha's kinderland, vlak boven het dorp,

Vanuit Serfaus 1 lift omhoog vind je ook een speelparadijs voor de kinderen.

Daarnaast kent het gebied een soort “bostocht”, er zijn gondels met dierenthema enz enz.

Ook fijn voor het vakantiegevoel: de mensen daar zijn erg (kind-) vriendelijk, en er zijn relatief veel Nederlandse skileraren / leraressen aanwezig.

O ja, niet onbelangrijk: door de hoge ligging van het totale gebied toch sneeuwzeker, en veel zonneuren.

• Luthieneke

Wij zijn in januari 2011 in Serfaus geweest, willen eigenlijk daar niet weer zo snel teruggaan. Liever een voor ons nieuw gebied :)

• leo

zou naar ischgl

ruim 200 km aaneengesloten

• Marion1

Dacht ook gelijk aan Serfaus, (veel) beter vindt je het niet in Oostenrijk met jullie wensen……

Probleem is alleen, dat je never aan een vrije acco komt, ook nu niet voor 2012/2013, gewoon vol met stamgasten in de vacantie;s.

• Marinus

Wordt een boel bijgebouwd in Serfaus. Ten noord oosten van de oefenweide in het dorp is een heel nieuw stuk ontsloten. Minimaal 10 a 15 kavels. Prijs? 1,250 Euro per vierkante meter……

• tet

Kaltenbach is voor gevorderen erg simpel, en klein. De kinderlessen zijn boven, links van de lift, veel prachtige brede piste's, blauw, ideaal voor kinderen.

Een andere optie is Sheffau, met lessen boven, wel in middenstadion. http://www.kinderkaiserland.com.

Leuke nederlandstalige juffen,ligt vlak over de grens bij Kufstein, zeer groot skigebied voor volwassenen, waar Scheffau het middenpunt van is.

• Marion1

Dat is mooi, nieuwe ronde nieuwe kansen…..

Voor ons al weer 6 jaar geleden,in Maart, nu helaas niet meer buiten de vacantie;s, dus de ervaring is dat je er gewoon niet tussen komt, helaas…..

Maar over 2 jaar, wil ik het weer gaan proberen,dochter wil leren snowboarden en dan gaan we Frankrijk weer eens verlaten, dan graag hele dagen les ipv halve..

• Luthieneke

Hnn, als ik zo kijk is Kaltenbach toch niet zo klein? Gebied van Hochfügen (en zelfs van Fügen) zit er ook bij, totaal iets van 160 km piste? “Simpel” is voor ons niet zo'n probleem, we zijn geen thrillseekers maar willen gewoon lekker cruisen :D

Scheffau is toch hetzelfde gebied als Ellmau als ik me goed herinner? Daar zijn we namelijk twee jaar terug geweest… Liever niet dus.

@Leo is Ischgl in de kerstvakantie niet achterlijk druk? Is toch wel een van de meest bekende ski-oorden in Oostenrijk, toch?