Allereerst de beste wensen voor 2012! Dat het maar een mooi, sneeuwrijk jaar mag worden
Wij zijn gister teruggekomen van een heerlijk weekje Nauders, voor ons de eerste keer met kinderen (boarden en skiën allebei zelf al heel wat jaartjes). Het viel ons 100% mee hoeveel we hebben kunnen skiën. De meiden vonden het allebei geweldig, hebben vol trots hun oorkonde en medaille in de kast hangen.
De reis terug was winters maar op zich nog goed te doen, 6.00 vertrokken en 18.00 aangekomen (net boven Amsterdam). Mazzel gehad dus.
En nu, nu ben ik alweer op zoek voor de eerste kerstweek van 2012… Wat ons ietwat tegenviel aan Nauders waren toch wel de beperkte mogelijkheden binnen het gebied van Nauders zelf, en misschien kunnen jullie ons helpen zoeken naar een betere locatie. Men schermt met 120 km pistes maar een deel daarvan ligt niet in het gebied van Nauders zelf maar in een ander gebied, is bereikbaar met een skibus.
We kiezen in principe voor Oostenrijk aangezien daar ‘s ochtends én ’s middags lesgegeven wordt (in Frankrijk alleen 's ochtends is mijn ervaring). Wat we zoeken is een gebied met een gondel vanuit het dal, dat uitkomt in een soort kommetje waar dan meerdere liften en pistes op uitkomen, en waar het liefst ook nog de kinderskilessen gegeven worden. We zoeken het zo geconcentreerd mogelijk, we willen niet met een bus naar een ander gebied ivm de tijd die dit kost om terug te komen ivm een eventueel noodgeval met de kinderen.
Iemand van jullie misschien leuke suggesties? Zou bijvoorbeeld Kaltenbach aan onze “eisen” voldoen, weet iemand waar daar de kinderskilessen gegeven worden? De jongste is dan bijna 5 en zal de eerste paar dagen nog niet echt de pistes op gaan gok ik (heeft nu alleen 's ochtends les gehad).